Bloomga - zajmująca się produkcją gier przeglądarkowych - planuje debiut na NewConnect na przełomie 2016 i 2017 roku oraz osiągnięcie do 10 mln zł EBITDA w 2018 roku, podała spółka.
"Spółka obecnie finansuje się ze środków własnych, ale celem dla zarządu jest znalezienie dodatkowych źródeł finansowania, aby wypromować praktycznie gotową produkcję i sprawnie zrealizować ambitne plany rozwoju i osiągać duże zyski, gdyż dzięki niszy, w jakiej pracuje Bloomga jest to możliwe. W planach firmy jest osiągnięcie nawet do 10 mln EBITDA w 2018 roku, a to pokazuje, jak bardzo rynek gier przeglądarkowych jest atrakcyjny. Jeśli spółka pozyska niebawem kilka milionów złotych, to takie plany są jak najbardziej realne" - czytamy w komunikacie.
"Nadszedł czas na zaproszenie do spółki inwestorów i przygotowanie firmy na ekspansję światową, [...]. Na poważnie rozważamy IPO jeszcze w tym roku. Są realne możliwości, aby złożyć wniosek do giełdy w IV kw. 2016. Chcemy te plany omówić z inwestorami w najbliższym czasie. Aby odciążyć budżet firmy, zamierzamy złożyć wniosek w PARP z poddziałania 3.1.5 i przygotować spółkę do drogi na New Connect" - powiedział prezes Dawid Przygodzki, cytowany w komunikacie.
Bloomga zamierza zadebiutować jeszcze w 2016 roku, lub z początkiem 2017 roku - zależnie od zamknięcia formalności z GPW. Spółka chce od grudnia 2016 roku generować przychody z nowej gry strategiczno-ekonomicznej "Islandoom", a następnie w 2017 roku zaprezentować grę na największych targach w Europie, aby w 2018 osiągnąć szczyt sprzedaży i pokazać nową grę, podano w informacji.
"Wydawcą gry 'Islandoom' w Polsce będzie najprawdopodobniej uznana firma notowana na warszawskiej giełdzie, posiadająca kilka milionów użytkowników obecnych stale w internecie. [...] Rozmowy z polskim wydawcą są bardzo mocno zaawansowane" - czytamy dalej.
"Niebawem planujemy spotkania i czaty z inwestorami, aby omówić plany inwestycyjne spółki i założenia sprzedaży na lata 2017 i 2018, a te wyglądają bardzo, bardzo dobrze. O wyśmienitych perspektywach sektora świadczą ostatnie wyceny z debiutów porównywalnych podmiotów i zainteresowanie inwestorów spółkami z branży gier. Chciałbym na targach GamesCom pokazać produkt dostępny w kilkunastu wersjach językowych z już ponad 200 zadaniami dla graczy. Teraz będziemy pracować nad tym, aby do spółki udało się pozyskać inwestorów" - dodał prezes.
W jego ocenie, po realizacji planu, jakim jest IPO, Bloomga pokaże w pełni gotowy do pracy z kolejnymi wydawcami, wielojęzyczny produkt.
"Dzięki tej produkcji, możemy stać się liderem polskiego sektora deweloperów gier przeglądarkowych" - podsumował Przygodzki.