Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Bounty Brands przejmuje Unitop, polskiego producenta wyrobów z sezamu i słodyczy

0
Podziel się:

Bounty Brands Holdings Limited przejmuje Unitop, polskiego producenta wyrobów sezamowych i innych słodyczy, poinformowała spółka. Transakcja podlega zwyczajowo przyjętym warunkom finalizacji, a jej zamknięcie spodziewane jest w grudniu 2017 r.

Bounty Brands przejmuje Unitop, polskiego producenta wyrobów z sezamu i słodyczy

"Przejęcie Unitop to kolejny krok w rozwoju naszej obecności na rynku przekąsek w Europie Środkowo-Wschodniej. Będziemy wspierać grupę w dalszym umacnianiu pozycji na rynku lokalnym, jak i międzynarodowym - dotyczy to zarówno dotychczasowych produktów, jak i wprowadzania nowych przekąsek, wykorzystując bogate doświadczenie tej firmy" - powiedział prezes Bounty Brands Stefan Rabe, cytowany w komunikacie.

Głównymi produktami Unitop są sezamki i chałwa, a oferta firmy obejmuje również przekąski nieoparte na sezamie, takie jak krówki, wafle czy ciastka. Poza obecnością w Polsce, Unitop jest również obecny na rynkach międzynarodowych, m.in. w pozostałych krajach Unii Europejskiej, w Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych Ameryki czy na Bliskim Wschodzie. Grupa zatrudnia 450 pracowników i posiada zakład produkcyjny w Łodzi. W 2016 r. przychody Unitop wyniosły 170 mln zł, podano również.

"Cieszymy się, że wspieraliśmy Bounty Brands w przejęciu szeroko znanej polskiej firmy. Wraz z Bounty Brands będziemy pracowali nad wykorzystywaniem nadarzających się kolejnych okazji inwestycyjnych w Polsce, wykorzystując je do rozwijania obecności w regionie" - dodał dyrektor zarządzający Coast2Coast Adam Pietruszkiewicz.

Przejęcie Unitop to czwarta znacząca akwizycja Bounty Brands w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat, wliczając ogłoszoną w ubiegłym miesiącu przedwstępną umowę przejęcia Profi, czołowego producenta pasztetów i zup gotowych. Sfinalizowanie obu ostatnich transakcji uzależnione jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Wcześniejsze akwizycje dotyczyły przejętego w 2015 r. Sonko, lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, oraz Stella Pack, wiodącego polskiego producenta i dystrybutora recyclingowych worków na śmieci i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych, przypomniano.

"Przejęcie Unitop oznacza również dalszy rozwój działalności Bounty Brands w sektorze spożywczym w Europie Środkowo-Wschodniej, opartej na budowie globalnego portfela silnych marek, takich jak południowoafrykańska Serena (oliwa z oliwek, ocet balsamiczny i inne produkty kuchni śródziemnomorskiej), Libery Select (puszkowane owoce i warzywa), Offenau (ogórki konserwowe i inne piklowane warzywa), czy Sea Queen (puszkowane ryby)" - podsumowano.

Bounty Brands to międzynarodowa firma działająca w branży FMCG, mająca portfel wiodących marek sprzedawanych w ponad 40 krajach, głównie w regionach Afryki Południowej i Europy Środkowo-Wschodniej. Pakiet kontrolny w Bounty Brands posiada firma inwestycyjna Coast2Coast.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)