Twórcy autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie szykują się do debiutu na warszawskiej giełdzie. Akcje Brand24 na NewConnect mają trafić na początku przyszłego roku. Wśród nich będzie część udziałów, które spółka sprzeda w ofercie prywatnej za 3,5 mln zł.
Brand24 ustalił cenę emisyjną akcji w ramach prowadzonej oferty skierowanej do wybranej grupy inwestorów. Jedną sztukę wyceniono na 31,76 zł. Oferta obejmuje 5,5 proc. wszystkich akcji. Wychodzi więc na to, że cała spółka warta jest około 60 mln zł.
Po dopełnieniu formalności spółka ubiegać się będzie o dopuszczenie akcji do obrotu na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy, czyli na NewConnect. Debiut planowany jest na początek 2018 roku.
Michał Sadowski, a więc prezes i założyciel Brand24, podkreśla bardzo duże zainteresowanie ofertą sprzedawanych akcji. Chętnych było więcej niż było w dostępnej puli. Ostatecznie ich wartość wyniosła 3,5 mln zł.
Prezes ma już plan co zrobi z pozyskanymi od inwestorów pieniędzmi.
- Środki przeznaczymy na rozbudowę naszego zespołu informatyków, a w efekcie - rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów przeznaczanych na akwizycję nowych klientów - przyznaje Michał Sadowski.
Według niego, efektem tych działań ma być przyśpieszenie tempa wzrostu Brand24.
- Chcemy jak najszybciej dojść do ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona użytkowników z całego świata. (...) W ciągu 2,5 roku trzykrotnie zwiększyliśmy liczbę aktywnych klientów i czterokrotnie zwiększyliśmy miesięczny powtarzalny przychód. Jednocześnie wraz ze wzrostem skali działalności systematycznie spada nam koszt pozyskania i utrzymania klienta oraz wskaźnik rezygnacji klientów - komentuje prezes.
Niezależnie od emisji nowych akcji i planów wejścia na NewConnect, głównym akcjonariuszem Brand24 pozostanie firma Larq. Do niej należy także Nextbike (wypożyczalnie rowerów miejskich) i Synergic (kampanie marketingowe).
Według założeń Larq, w tym roku Brand24 ma wypracować 7,4 mln zł przychodów i około 300 tys. zł zysku operacyjnego EBITDA. Program motywacyjny dla kadry menedżerskiej zakłada, że w przyszłym roku przychody wzrosną do 10,8 mln zł.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów. Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i coraz śmielej wchodzi na rynki globalne. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy biuro pierwszej damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.