"Przez ostatnie miesiące nasz zespół intensywnie pracował nad wzmocnieniem i zbudowaniem świadomości marki Braster na polskim rynku. Na bazie zdobytego doświadczenia dywersyfikujemy kanały dystrybucji poprzez zmniejszenie nacisku na sprzedaż apteczną i skierowanie struktur sprzedażowych bezpośrednio do firm i dużych korporacji, które w ramach CSR będą oferowały system Braster swoim pracownicom. Ponadto w dalszym ciągu kontynuujemy współpracę z jednostkami samorządu terytorialnego. Chcemy coraz mocniej rozwijać kanał sprzedaży B2B, gdyż widzimy jego potencjał oraz dużą efektywność kosztową" - powiedział prezes Brastera Marcin Halicki, cytowany w komunikacie.
Braster podkreślił, że zawarta z Santander Consumer Bankiem umowa potwierdza, że rynek polski otwiera się na telemedycynę i w perspektywie kolejnych lat ta gałąź opieki medycznej może zyskiwać coraz więcej zwolenników.
Równolegle spółka prowadzi działania, które zmierzają do wejścia w najbliższym czasie na rynki zagraniczne. W ub. miesiącu firma podpisała umowę pilotażową z dystrybutorem z Wielkiej Brytanii. Pilotaż profesjonalny, medyczny i techniczny urządzenia i systemu telemedycznego Braster zostanie przeprowadzony wśród brytyjskich klinik medycznych w I półroczu 2018 r.
"Rozmowy w sprawie sprzedaży lub pilotażu systemu Braster toczą się na wielu rynkach na całym świecie. Aktualnie Braster jest w bieżącym kontakcie z potencjalnymi partnerami z ZEA, Chin, Indii, Argentyny, RPA, Iranu, Malezji i Arabii Saudyjskiej. Na rynku japońskim spółka jest na etapie pilotaży. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich trwa rejestracja systemu i zaraz po tym ma ruszyć pilota" - czytamy także w komunikacie.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2015 r.
Santander Consumer Bank należy do hiszpańskiej Grupy Santander. Obecnie 60% akcji SGB należy do Banku Zachodniego WBK, a pozostałe 40% akcji do hiszpańskiej spółki Santander Consumer Finance. Marka Santander Consumer Bank pojawiła się w Polsce w 2006 r.
(ISBnews)