Briju jest zadowolone z wyników sprzedaży osiąganych w IV kwartale i czeka na szczyt sprzedażowy w ostatnich dniach przed świętami, poinformował prezes Przemysław Piotrowski. Sieć jubilerska spółki liczy już 30 sklepów.
"Jesteśmy zadowoleni z poziomu sprzedaży w naszych sklepach w czwartym kwartale. Natomiast decydujące o wyniku segmentu będę ostatnie dni przed świętami Bożego Narodzenia. Podczas nich sprzedaż wzrasta nawet dziesięciokrotnie względem normalnych dni handlowych" - powiedział Piotrowski, cytowany w komunikacie.
W tym roku jubilerska spółka otworzyła 18 salonów m.in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Bydgoszczy. W przyszłym roku Briju zamierza kontynuować dynamiczny rozwój sieci. Nowe salony pojawią się m.in. w Poznaniu, Kołobrzegu, Mielcu i Głogowie.
"Zgodnie z zapowiedziami, nasza sieć w grudniu osiągnęła poziom 30 sklepów na terenie całej Polski. Kolejne otwarcia planowane są na przyszły rok. Już w styczniu rozpocznie działalność salon w poznańskiej Malcie" - dodał prezes.
Briju w dziewięciu miesiącach 2015 r. osiągnęła 404,8 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 47,4% r/r. Skonsolidowany zysk netto wzrósł o 74,1% i wyniósł 13,9 mln zł.
"Wyniki segmentu jubilerskiego są zgodne z naszymi oczekiwaniami. W IV kwartale mieliśmy dużo otwarć nowych salonów i muszę powiedzieć, że ostatnie z nich okazały się lepsze od naszych oczekiwań. Sprzedaż w salonach, które działały w 2014 r. jest wyższa w ujęciu rok do roku. Myślę, że pomimo gigantycznych inwestycji w nowe lokalizację oraz promocję marki wynik całego segmentu będzie zadowalający" - stwierdził Piotrowski.
Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu, dystrybucji oraz sprzedaży detalicznej wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Spółka zajmuje się również handlem hurtowym i obróbką kruszców metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2014 r.