"Przydzielono łącznie 1.244.929 akcji serii C w tym: 1.000.000 akcji serii C w Transzy Kwalifikowanej oraz 244.929 akcji serii C w Transzy Indywidualnej" - napisano w komunikacie.
Cenę sprzedaży akcji serii C ustalono na 83 zł, czyli w dolnej granicy przedziału (83-98 zł). Ze względu na zbyt niską cenę proponowaną w trakcie book-buildingu spółka zmniejszyła liczbę oferowanych akcji z pierwotnie planowanych 1.490.000 sztuk.
Broker FM zrezygnował również z przeprowadzenia emisji 300.000 nowych akcji serii D, z której chciał uzyskać do 50 mln zł na uruchomienie w Polsce sieci stacji radiowych o nazwie RMF MAXXX i rozwój sieci RMF Classic.
Środki uzyskane ze sprzedaży akcji serii C, należących do Stanisława Tyczyńskiego i obecnych akcjonariuszy Broker FM, zostaną przeznaczone na wykupienie studia telewizyjnego w Alwernii.
Broker FM zainwestował w budowę studiów telewizyjnych około 80 mln zł. Następnie sprzedał nieruchomość spółce leasingowej BEL Leasing i obecnie leasinguje ten obiekt. Na koniec I kwartału zadłużenie leasingowe Brokera wyniosło 68 mln zł. W momencie wykupu nieruchomości w Alwernii nastąpi automatyczne rozwiązanie umowy leasingu.
Wpływ na niską cenę sprzedaży akcji Brokera FM i zmniejszenie wielkości oferty miał krytyczny raport dotyczący spółki, jaki zamieszczono na stronie internetowej CR Media.
Autorzy raportu podważyli m.in. możliwość obniżenia przez grupę Broker FM w ciągu trzech najbliższych lat udziału przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego stacji RMF FM w całości przychodów do 65 proc. z 75 proc. obecnie. Ich zdaniem nie zapewni tego realizacja projektów RMF MAXXX i RMF Classic.
Broker FM, który powstał w 1997 roku, zajmuje się sprzedażą produktów oferowanych przez spółki należące do jego grupy, a w szczególności czasu reklamowego RMF FM oraz świadczeń reklamowych pozostałych spółek wchodzących w skład grupy.
W skład grupy, obok RMF FM, wchodzą Art FM, Scena FM, Opera FM i notowana na warszawskiej giełdzie Interia.pl. Art FM zajmuje się tworzeniem strategii kampanii reklamowych, promocji sprzedaży oraz kampanii marketingu bezpośredniego, a Scena FM obsługą imprez plenerowych i organizacją koncertów gwiazd muzyki.
Skonsolidowany zysk netto grupy Broker FM w 2003 roku wyniósł 3,4 mln zł wobec 3,5 mln zł straty netto rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły w ubiegłym roku o 20,7 proc. do 144,9 mln zł.