, przy dynamice wzrostu wyższej niż w całej branży. Zwiększonemu wolumenowi sprzedaży towarzyszyła poprawa wyników operacyjnych w Żywcu i Strzelcu.
Okocim osiągnął wzrost sprzedaży dzięki zwiększeniu nakładów marketingowych i obniżce cen bowiem przyrost sprzedaży był w jego przypadku większy w ujęciu ilościowym niż wartościowym. Wysokie koszty obsługi zadłużenia w Żywcu i koszty sprzedaży w Okocimu spowodowały straty na poziomie zysku netto w tych spółkach.
Wyniki I kwartału należy uznać za generalnie dobre bowiem w warunkach rywalizacji o I i III miejsce w krajowym rankingu producentów piwa najważniejszą zmienną wpływającą na wycenę spółek sektora jest wzrost sprzedaży i udziału w rynku. W nadchodzących kwartałach oczekujemy stosunkowo wysokich kosztów marketingowych przed przewidywanym na II połowę roku wejściem w życie ograniczeń w reklamie napojów alkoholowych, które będzie negatywnie oddziaływało na rentowność browarów.