"Prace budowlane rozpoczniemy w I kwartale 2020 roku. Będziemy dążyć do skończenia prac w najszybszym terminie - nawet przed zaplanowanym końcem prac budowlanych wynikającym z umowy w kwietniu 2022 roku" - powiedział Domaradzki, cytowany w komunikacie.
Kolejny na północ odcinek S19 od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 10 km realizuje także Budimex. Budowa tego odcinka zakończy się w 2021 roku, przypomniano także.
Budimex zawarł dziś z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ o długości 8 km. Wartość kontraktu wynosi 286,4 mln zł brutto.
"Jesteśmy generalnym wykonawcą trzech ważnych odcinków Via Carpatia w województwie podkarpackim i lubelskim. Realizujemy w Polsce Wschodniej kilkanaście ważnych projektów budowlanych - drogowych i kubaturowych jak obwodnica Suwałk, Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku czy Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce" - przypomniał Domaradzki.
Początek trasy Via Carpatia ma zaczynać się na Litwie, biec przez m.in przez Polskę, Węgry czy Bułgarię, a kończyć się aż w greckich Salonikach. Nowy szlak komunikacyjny ma istotny wpływ na rozwój wschodnich regionów Polski.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2017 r. miał 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów.