KIO podtrzymała też odrzucenie oferty Astaldi w tym przetargu - poinformowała rzecznika KIO Justyna Tomkowska. Po wyroku blisko zlecenia jest konsorcjum Budimeksu, którego oferta była trzecia w tym przetargu.
W lipcu w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn-Olsztynek, pododcinek Ostróda Północ-Ostróda Południe wraz z budową obwodnicy Ostródy najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Salini, Impregilo i Todini za 995,9 mln zł brutto. Trzecia pod względem ceny okazała się oferta konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman za 1,318 mld zł.
GDDKiA w październiku wybrała ofertę konsorcjum Salini jako najkorzystniejszą i odrzuciła ofertę Astaldi. Budimex i Astaldi odwołały się od tej decyzji do KIO. Budżet zamawiającego w tym przetargu wynosił 1,45 mld zł brutto.