"Podpisana dzisiaj umowa jest przykładem na to, że wspólne starania rządu i samorządu przynoszą efekty. Pokazuje to także, że realizujemy nie tylko duże zadania, ale nie zapominamy też o tych mniejszych. Mniejszych, jednak nie znaczy mniej ważnych, bo dzięki tej inwestycji znacząco poprawi się bezpieczeństwo mieszkańców i kierowców" - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.
Wykonawca ma na realizację zadania 34 miesiące.
Rozbudowa drogi krajowej nr 94 realizowana będzie w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj". W ramach zadania przewiduje się pozostawienie obecnego przekroju drogi (po jednym pasie w każdym kierunku) z pasem dzielącym. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej, a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego, podano także.
Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych, czyli pieszych i rowerzystów, przewidziano budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań (6 rond i 1 skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną) z DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki i DP 1520 R. Wykonawca wybuduje także most drogowy na Sawie o dł. 33 m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej, czytamy dalej.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2017 r. spółka miała 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów.