Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Bytom poprawia wyniki i będzie otwierał nowe sklepy

1
Podziel się:

Celem spółki jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 120 sklepów.

Bytom poprawia wyniki i będzie otwierał nowe sklepy
(Bytom SA)

W trzecim kwartale tego roku Bytom odnotowało 4,31 mln zł skonsolidowanego zysku netto. To o połowę więcej w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Wyniki jednak nie spodobały się inwestorom. Producent eleganckiej odzieży planuje zwiększenie metrażu sklepów detalicznych do ok. 12 tys. metrów kwadratowych pod koniec tego roku wobec 11 tys. metrów kwadratowych na koniec września.

"W czwartym kwartale bieżącego roku planowane jest otwarcie kolejnych placówek detalicznych oraz powiększanie powierzchni w istniejących centrach handlowych. Zwiększenie powierzchni dotyczy sklepów, które cechują się wysoką rentownością, ale mają zbyt małą powierzchnię do ekspozycji całego oferowanego do sprzedaży asortymentu. W opinii grupy, zwiększenie metrażu części sklepów do preferowanego obecnie (120-130 metrów kwadratowych) pozytywnie wpłynie na osiągane przez te sklepy wyniki. Szacowany metraż na koniec 2016 roku to ok 12 tys. metrów kwadratowych - czytamy w komunikacie.

Według stanu 30 września 2016 roku, spółka miała 100 sklepów pod marką Bytom o łącznej powierzchni 11 tys. metrów kwadratowych. W tym samym momencie rok wcześniej dysponowała siecią 90 sklepów o powierzchni 9,3 tys. metrów kwadratowych.

W okresie pierwszych 9 miesięcy tego roku powierzchnia posiadanej sieci handlowej zwiększyła się o 710 metrów kwadratowych, co było wynikiem nowych otwarć (CH Opole Solaris, CH Głogovia, CH Kaskada Szczecin) oraz powiększeń istniejących lokalizacji (CH Poznań Plaza, CH Warszawa Targówek, CH Wrocław Pasaż Grunwaldzki, CH Luboń Outlet Factory). Celem spółki jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 120 sklepów.

"Ponadto do końca 2017 roku planowane jest uruchomienie kolejnych sklepów koncepcyjnych. Sieć ta powinna docelowo składać się z 8 sklepów o średniej powierzchni ok 200 metrów kwadratowych. Sklepy te mają pełnić rolę badawczą w zakresie rozwoju i rozbudowy oferty, jak i wprowadzenia nowych rozwiązań w zakresie prezentacji oraz technik sprzedaży oferty" - czytamy dalej w komunikacie spółki. Obecnie sieć Bytom posiada 4 sklepy koncepcyjne, znajdujące się w CH Arkadia, CH Silesia Katowice, CH Szczecin Kaskada oraz CH Posnania.

Dobre wyniki za trzeci kwartał

Bytom odnotowało 4,31 mln zł skonsolidowanego zysku netto w trzecim kwartale tego roku wobec 2,85 mln zł zysku rok wcześniej. W tym czasie przychody ze sprzedaży sięgnęły 35,91 mln zł, wobec 32,33 mln zł rok wcześniej.

W okresie pierwszych trzech kwartału tego roku spółka miała 9,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 8,66 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 106,78 mln zł w porównaniu z 91,97 mln zł rok wcześniej.

Na wzrost sprzedaży w okresie 9 miesięcy składał się przede wszystkim wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która stanowi ok. 95 procent łącznych przychodów grupy.

"Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 85,4 mln zł do 100,9 mln zł (wzrost o 18 procent). Spółka odnotowała wzrosty we wszystkich sprzedawanych przez nią produktach, tj. w segmencie odzieży formalnej jak i 'smart casual', gdzie zauważalne są najwyższe w stosunku do zeszłego roku przyrosty sprzedaży. W segmencie formalnych największe wzrosty ilościowe i wartościowe w stosunku do zeszłego roku zrealizowano na sprzedaży koszul" - czytamy w raporcie.

Bytom S.A. prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod Marką Bytom na terenie Polski oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Aleksander
8 lat temu
Super Polska marka. Lepsza od innych. Jak z Paryża
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Aleksander
8 lat temu
Super Polska marka. Lepsza od innych. Jak z Paryża