Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Nowa strategia Carrefoura. Ambitne plany sprzedaży żywności online

34
Podziel się:

Francuzi chcą być globalnym liderem w spożywczym e-commerce.

Do 2022 roku Carrefour chce m.in. zaoszczędzić 2 mld euro.
Do 2022 roku Carrefour chce m.in. zaoszczędzić 2 mld euro. (Wlodzimierz Wasyluk)

Drugi największy pod względem sprzedaży detalista na świecie ogłosił we wtorek nową strategię rozwoju grupy. Do 2022 roku Carrefour chce m.in. zaoszczędzić 2 mld euro tnąc koszty i zwiększyć blisko 3-krotnie przychody ze sprzedaży żywności online do poziomu 5 mld euro.

Carrefour chce być globalnym liderem w spożywczym e-commerce, m.in. we współpracy z chińskim gigantem Tencent. Ambitnym planom francuskiej sieci marketów towarzyszyć będą jednak zwolnienia.

We francuskiej centrali Carrefoura pracę ma stracić około 2400 osób. Nowych miejsc nie da też nowa siedziba, z której budowy zrezygnowano. Firma liczy jednak, że większość z pracowników odejdzie dobrowolnie, na ustalonych wcześniej warunkach - donosi agencja Bloomberg.

W ramach zmian organizacyjnych zaplanowano także znaczące ograniczenie liczby sklepów znanych wcześniej jako DIA. Na sprzedaż ma być wystawionych 273 punkty oraz ograniczana wielkość największych supermarketów we Francji.

W "realu" sieć Carrefour będzie się kurczyć. Za to detalista mocniej chce wejść ze sprzedażą do internetu. Inwestycje w sprzedaż online mają pochłonąć 2,8 mld euro do 2022 roku. To blisko 6-krotnie więcej niż obecnie.

Zobacz także: Carrefour nagrodzony za kampanię z Napoleonem

- Carrefour jest w punkcie zwrotnym swojej historii. Mamy wielkie ambicje i świadomości wielkości wyzwań jakie przez nami stoją - powiedział Alexandre Bompard, prezes francuskiej grupy, cytowany przez agencję Reuters.

Celem inwestycji jest zwiększenie sprzedaży żywności przez internet. Rocznie przychody z tytułu mają sięgnąć za 4 lata 5 mld euro. To oznaczałoby blisko 3-krotny wzrost sprzedaży z obecnych poziomów w tym segmencie. Tylko we Francji Carrefour chce mieć dla siebie 20 proc. rynku e-commerce.

Zapowiedzi szefa Carrefoura i roztoczona przez niego wizja rozwoju biznesu w najbliższych latach spodobały się inwestorom. Akcje firmy notowane na giełdzie w Paryżu od rana idą do góry. Po godzinie 15:00 notowania rosły około 5 proc.

Carrefour jest największym prywatnym przedsiębiorcą we Francji pod względem liczby zatrudnianych pracowników. Jest też największym detalistą w Europie pod względem sprzedaży i numerem dwa za amerykańskim Wall Mart-em na świecie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(34)
WYRÓŻNIONE
koliberek
7 lat temu
Noo, a co na to prezydent Macron ?! Jeśli we Francji ktoś zaproponowałby coś podobnego, to zaraz Macron podniósłby taki jazgot, że w Warszawie byłoby go słychać. Teraz pewnie nawet nie dojdzie do niego żadna informacja, a jeśli nawet, to zamiecie pod przysłowiowy dywan. Panie Macron nie upomni się pan o prawa pracownicze w kraju nad Wisłą ?!
ray
7 lat temu
Jeden z gorszych marketow w Polsce.Wkurzaja mnie klamliwe ceny,to nagminne
Paweł Kruk
7 lat temu
Żywność sprzedawana przez ekran komputera. To dopiero syf będą sprzedawać. Chleb świeży przez dwa tygodnie to sama chemia. Dodatkowo towar sam się przywiezie. Śmiechu warte.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (34)
Tymek
7 lat temu
Ja Wojas polecam Ci Hot Forex
życzliwy
7 lat temu
do obsługi sprzedaży internetowej trzeba będzie dodatkowo zatrudniać kurierów ,a nie zwalniać pracowników ,których i tak jest za mało do obsługi sklepu.ten cały dyrektor zna się na pracy jak świnia na gwiazdach.
Wini
7 lat temu
Ten koncern to jeden z najbardziej wykorzystuje swoich pracowników i to za jakie wielkie pensje normalnie 90 procent ma tylko płacę minimalną 1500 zł z groszem to jest cudowny kapitał zagraniczny pozdrawiam
Członek on-li...
7 lat temu
Chłopaki z Carefoura chyba przespali coś co inne firmy robią już od wielu lat. Za kilka lat rynek bedzie posprzatany z tych bedhali. będą mogli dostarczać zakupy starcom w pampersach a ich biedhale rozniosą chordy Zombie bez reklamowek ;)
okradziony
7 lat temu
Carre foure to złodziejska firma. Zakupiłem kamerkę samochodową pytając o możliwość zwrotu - podobnie jak w Lidlu czy Biedronce. "Oczywiście, może pan zwrócić sprzęt w ciągu... z paragonem". OK. Do tego "sklepu" mam daleko, ale specjalnie pojechałem na 3 dzień by towar zwrócić. I co? Nie chcieli przyjąć, ostatecznie zrobili łaskę proponując kartę z kwotą za którą kupiłem sprzęt. Co gorsza - w UOKiK potwierdzili, że KLIENT MOŻE BYĆ WYDUTKANY NA STRYCHU! Najwyżej więcej tam nie pójdzie...
...
Następna strona