Zysk netto grupy CCC wyniósł w trzecim kwartale 2014 roku 40,2 miliona złotych wobec 25,3 miliona złotych rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik był o 39 procent lepszy od konsensusu rynkowego na poziomie 29 milionów złotych.
Zysk operacyjny wyniósł 52,2 mln zł wobec 33,4 mln zł rok wcześniej i wobec 39,2 mln zł konsensusu. Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek, podatków i amortyzacji, przyp. red.) grupy wyniosła w trzecim kwartale 60,2 mln zł. Analitycy spodziewali się tymczasem 51,7 mln zł EBITDA.
Przychody grupy w okresie lipiec-wrzesień ukształtowały się na poziomie 474 mln zł (wzrost o 13,9 proc. rdr) i były zgodne z oczekiwaniami analityków na poziomie 472 mln zł.
Po trzech kwartałach grupa miała 110,4 mln zł zysku netto (wobec 54,8 mln zł rok wcześniej), 144,4 mln zł zysku operacyjnego (wobec 72,5 mln zł przed rokiem) i 1,33 mld zł przychodów (przed rokiem było to 1,06 mld zł).
Na koniec września 2014 roku sieć sklepów należących do grupy kapitałowej CCC liczyła 692 placówki.
Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 20,7 proc. i wynosi 258,2 tys. m kw. (w tym 166,7 tys. m kw. w Polsce) w stosunku do 213,9 tys. m kw. na koniec września 2013 roku.
Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych spadła o 0,5 proc. i wynosi 18,5 tys. m kw. na koniec września 2014 roku (w tym 1,1 tys. m kw. w Polsce).
W trzecim kwartale spółka kontynuowała rozwój na rynkach zagranicznych. Spółka otworzyła 5 sklepów w Niemczech, 3 w Chorwacji, po 1 na Węgrzech i Słowacji oraz 2 franczyzowe w Rumunii.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1351551600&de=1383001200&sdx=1&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LTS&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&st=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/> Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej