"Na podstawie umowy CCC zobowiązał się do nabycia od sprzedającego zorganizowanej części przedsiębiorstwa (Adler ZCP) obejmującej prowadzenie salonów detalicznej sprzedaży obuwia oznaczonych logo 'CCC', wchodzących w skład sieci sprzedaży zorganizowanej przez CCC, z wykorzystaniem organizacyjnie i finansowo wyodrębnionego w istniejącym przedsiębiorstwie sprzedającego zespołu składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do realizacji zadań gospodarczych związanych z tą działalnością oraz części zobowiązań" - czytamy w komunikacie.
W ramach realizacji transakcji na podstawie umowy, CCC nabędzie od sprzedającego przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55(1) Kodeksu Cywilnego, w skład którego wchodzi 41 agencyjnych sklepów działających w Polsce, w tym 4 sklepy będące jeszcze w fazie przygotowania.
"ZCP, według danych otrzymanych od sprzedającego, za rok obrotowy 2017 osiągnęła zysk brutto w wysokości 18,5 mln zł. Uzgodniona cena sprzedaży ZCP wynosi 68.5 mln zł" - czytamy także.
Zgodnie z umową, sprzedający zamierza wykorzystać część środków otrzymanych w związku ze zbyciem ZCP na przyspieszenie ekspansji sklepów franczyzowych systemu sprzedaży CCC na Ukrainie i do 2021 roku otworzy 50 nowych sklepów CCC.
"Umowa została zawarta, miedzy innymi, pod warunkiem uzyskania zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez emitenta części mienia sprzedającego" - zastrzegła spółka.
CCC podkreśliło, że transakcja ta stanowi kolejny etap realizacji strategii grupy kapitałowej CCC w zakresie porządkowania i rozwoju sieci sprzedaży.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.