"Synergie kosztowe według szacunków wyniosą 10+ mln euro rocznie od 2020 r. (łącznie dla HRG oraz Grupy CCC)" - czytamy w prezentacji spółki.
W pierwszej kolejności spółka liczy na wspólne zakupy dotyczące marek własnych (private labels).
"Wykorzystanie skali i zdolności CCC (HRG zamawia ok. 10 mln par butów marek własnych rocznie). Pierwsze zakupy poprzez CCC na potrzeby sezonu jesień/zima 2019 (szacowane ok. 1,5 mln par). spodziewana oszczędność dla HRG na poziomie ponad 10%; docelowo większość zakupów do realizacji poprzez CCC" - czytamy także.
Kolejnym obszarem są zakupy marek obcych (brands).
"Wspólne zakupy HRG i Grupy CCC (HRG zamawia ok. 5 mln par butów marek obcych rocznie). Rozpoczęcie po zamknięciu transakcji - początek 2019 r." - podano dalej.
Spółka liczy także na znacząco większą siłę przetargową w negocjacjach z wynajmującymi w Niemczech, Austrii, Szwajcarii (szczególnie warunki zamknięć/optymalizacji sieci). Rozpoczęcie tej części planowane jest po zamknięciu transakcji, czyli początek 2019 r.
Ostatnim z najważniejszych punktów przy szacowaniu synergii na poziomie 10 mln euro rocznie od 2020 r. spółka wymieniła operacyjne efekty skali.
"Wymiana praktyk, know-how, warunków zakupowych w obszarach IT/e-commerce/CRM/logistyki/innych. Rozpoczęcie po zamknięciu transakcji - początek 2019 r." - czytamy także.
Pozostałe wymienione przez spółkę synergie to m.in. wspólne zarządzanie produktami dla regionu DACH, optymalizacji logistyki, inne. Główne synergie do utylizacji w przypadku nabycia przez CCC większościowego pakietu HRG, zastrzegła spółka.
"Rozwój działalności hurtowej HRG w regionie CEE (ze wsparciem CCC) i wykorzystanie ponad 2 tys. punktów sprzedaży HRG w hurcie dla optymalizacji zarządzania zapasami przez CCC. Główne synergie do utylizacji w przypadku nabycia przez CCC większościowego pakietu HRG" - podsumowano w materiale.
CCC poinformowało wcześniej, że zawarło warunkowe umowy nabycia mniejszościowego pakietu (docelowo łącznie 30,55% udziałów) w HR Group Holding od capiton V GmbH oraz od Flo Magazacilik ve Pazarlama. Według CCC, HR Group to podmiot numer 2 na rynku obuwniczym w Niemczech posiadającym dwie linie biznesowe: detal (sklepy Reno, 61% sprzedaży) oraz hurt (Hamm, 39% sprzedaży. Rynki to głównie Niemcy (81% sprzedaży detalicznej), a także Austria i Szwajcaria. Roczne obroty spółki to ok. 370 mln euro.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.