Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Sprzedaż w sklepach CCC i LPP rośnie w zawrotnym tempie. Prawie miliard złotych w miesiąc

27
Podziel się:

Od początku roku łączne przychody ze sprzedaży butów i ubrań sięgają 7 mld 720 mln zł.

Reserved to flagowa marka gdańskiej grupy odzieżowej LPP.
Reserved to flagowa marka gdańskiej grupy odzieżowej LPP. (mat. prasowe LPP)

O ponad połowę większe przychody ze sprzedaży obuwia odnotowała we wrześniu grupa CCC w porównaniu z wynikami sprzed roku. Tym samym goni właściciela marek Reserved i Cropp, który poprawił statystyki o prawie 38 proc. Łącznie czołowi polscy detaliści notowani na warszawskiej giełdzie zainkasowali w miesiąc blisko miliard złotych.

Od kilku miesięcy Główny Urząd Statystyczny informuje o wysokich statystykach sprzedaży detalicznej. Ostatnie wyniki za sierpień wskazały na prawie 8 proc. wzrostu w skali roku. Potwierdzają one z jednej strony świetną kondycję gospodarki, a z drugiej poprawę sytuacji materialnej Polaków.

Statystyki GUS pokazują średnie wartości. Okazuje się, że czołowi krajowi detaliści dobrą sytuację wykorzystują znacznie lepiej. Grupa LPP i CCC podsumowały wyniki sprzedaży we wrześniu, z których wynika, że ich przychody w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosły 4, a nawet 6-krotnie mocniej niż wynika to ogółem ze wzrostu sprzedaży detalicznej w Polsce.

O ponad połowę wzrosła sprzedaż obuwia CCC. Tylko we wrześniu klienci wydali na nie ponad 380 mln zł. Przed rokiem było to niewiele ponad 250 mln zł. Co ciekawe, detalista coraz więcej butów sprzedaje przez internet. Na "zdalne" zakupy przypadły przychody w kwocie 58,3 mln zł, co oznacza podwojenie wyniku sprzed roku.

Zobacz także: Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

Na zakupy online rzadziej decydują się klienci Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY, czyli marek należących do gdańskiego LPP. We wrześniu wydali przez internet 26,2 mln zł. Za to w stacjonarnych sklepach zostawili prawie 585 mln zł, co łącznie dało 611 mln zł przychodów w miesiąc.

Choć to o 231 mln zł więcej niż sprzedaż CCC, różnice między detalistami z miesiąca na miesiąc się zmniejszają. Przychody LPP wzrosły we wrześniu o 34 proc. w skali roku, wobec 51,6 proc. CCC.

Łączna sprzedaż obu grup to blisko miliard złotych. I to tylko we wrześniu. Licząc przychody od początku roku, przez pierwszych dziewięć miesięcy zainkasowały razem 7 mld 720 mln zł. Mniej więcej 37 proc. tej kwoty przypada na CCC, a 63 proc. na LPP.

Przy okazji publikacji wyników sprzedaży, LPP pochwaliła się statystykami dotyczącymi powierzchni handlowej sklepów, która na koniec września wynosiła około 939 tys. metrów kwadratowych. W rok zwiększyła się więc o 6 proc.

Najnowsze wyniki z zadowoleniem przyjęli posiadacze akcji CCC i LPP. Papiery notowane na warszawskiej giełdzie od rana zyskują na wartości od 3 do 4 proc. Wyróżniają się tym samym pozytywnie na tle akcji innych największych spółek z GPW.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(27)
WYRÓŻNIONE
Janek
7 lat temu
Tylko zobaczcie jak traktują pracowników . Wejdźcie sobie na forum pracowników CCC.
klientka
7 lat temu
dla mnie do niedawna to był jedyny sklep,ale uważajcie, obuwie psuje się szybciej a reklamacji nie uwzgledniają.Od lat kupowalam tylko tam i nie było żadnych problemow z reklamacją, teraz argumentują absurdalnie i nie uwzględniaja,często czytamy..obuwie zbyt intensywnie eksploatowane,na prosty język,,zbyt często noszone:))))), czyli w regulaminie rekalamcji powinni do każdego rodzaju obuwia dodać punkt,by np chodzic w tych sandałkach tylko 2 razy w tygodniu,a w kozakach np raz....teraz omijam z daleka niestety
Joanna, Wrocł...
7 lat temu
Bardzo słaba jakość obuwia. Obuwie mają gwarancję 2 lata ale po ok. miesiącu się rozlatują (podeszwa odchodzi, rozklejają się, pękają zszycia). Oddane do gwarancji leżą w sklepie ok. 2 tygodni czekając do wysłania. Na naprawę trzeba czekać ponad miesiąc, w ten sposób mija sezon na buty. Po gwarancji, po ok. kilku dni ponownie się rozklejają.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (27)
broj
7 lat temu
LPP coraz lepiej sobie radzi na zagranicznych rynkach to nic dziwnego, że sprzedaż rośnie. Fajnie, że polski produkt jest doceniany także przez obcokrajowców.
Józek Bonk
7 lat temu
jeszcze nigdy nic tam nie kupiłem
Ass
7 lat temu
Wykończyli polskie fabryki i pchają chiński chłam.
Ass
7 lat temu
Made in China.
Maly
7 lat temu
Ostatnio jak bylem w tym sklepie czekajac w kolejce z reklamacja, 8 osób przede mną z czego 6 z tym samym co ja.
...
Następna strona