O ponad połowę większe przychody ze sprzedaży obuwia odnotowała we wrześniu grupa CCC w porównaniu z wynikami sprzed roku. Tym samym goni właściciela marek Reserved i Cropp, który poprawił statystyki o prawie 38 proc. Łącznie czołowi polscy detaliści notowani na warszawskiej giełdzie zainkasowali w miesiąc blisko miliard złotych.
Od kilku miesięcy Główny Urząd Statystyczny informuje o wysokich statystykach sprzedaży detalicznej. Ostatnie wyniki za sierpień wskazały na prawie 8 proc. wzrostu w skali roku. Potwierdzają one z jednej strony świetną kondycję gospodarki, a z drugiej poprawę sytuacji materialnej Polaków.
Statystyki GUS pokazują średnie wartości. Okazuje się, że czołowi krajowi detaliści dobrą sytuację wykorzystują znacznie lepiej. Grupa LPP i CCC podsumowały wyniki sprzedaży we wrześniu, z których wynika, że ich przychody w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosły 4, a nawet 6-krotnie mocniej niż wynika to ogółem ze wzrostu sprzedaży detalicznej w Polsce.
O ponad połowę wzrosła sprzedaż obuwia CCC. Tylko we wrześniu klienci wydali na nie ponad 380 mln zł. Przed rokiem było to niewiele ponad 250 mln zł. Co ciekawe, detalista coraz więcej butów sprzedaje przez internet. Na "zdalne" zakupy przypadły przychody w kwocie 58,3 mln zł, co oznacza podwojenie wyniku sprzed roku.
Na zakupy online rzadziej decydują się klienci Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY, czyli marek należących do gdańskiego LPP. We wrześniu wydali przez internet 26,2 mln zł. Za to w stacjonarnych sklepach zostawili prawie 585 mln zł, co łącznie dało 611 mln zł przychodów w miesiąc.
Choć to o 231 mln zł więcej niż sprzedaż CCC, różnice między detalistami z miesiąca na miesiąc się zmniejszają. Przychody LPP wzrosły we wrześniu o 34 proc. w skali roku, wobec 51,6 proc. CCC.
Łączna sprzedaż obu grup to blisko miliard złotych. I to tylko we wrześniu. Licząc przychody od początku roku, przez pierwszych dziewięć miesięcy zainkasowały razem 7 mld 720 mln zł. Mniej więcej 37 proc. tej kwoty przypada na CCC, a 63 proc. na LPP.
Przy okazji publikacji wyników sprzedaży, LPP pochwaliła się statystykami dotyczącymi powierzchni handlowej sklepów, która na koniec września wynosiła około 939 tys. metrów kwadratowych. W rok zwiększyła się więc o 6 proc.
Najnowsze wyniki z zadowoleniem przyjęli posiadacze akcji CCC i LPP. Papiery notowane na warszawskiej giełdzie od rana zyskują na wartości od 3 do 4 proc. Wyróżniają się tym samym pozytywnie na tle akcji innych największych spółek z GPW.
Obserwuj bieżące notowania akcji CCC i LPP src="https://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1506927600&de=1506957000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CCC&colors%5B0%5D=%230082ff&s%5B1%5D=LPP&colors%5B1%5D=%23e823ef&fg=1&tiv=0&tid=0&tin=0&fr=1&w=605&h=284&cm=1&lp=1&rl=1"/>