Spółka zależna CCC zawarła porozumienie z rumuńskim partnerem. Na mocy tej umowy jeszcze do końca tego roku pierwszy salon sprzedaży polskiego producenta obuwia stanie w Mołdawii.
Polkowicka spółka CCC.eu dogadała się z Peeraj Brands International S.R.L. Porozumienie dotyczy sprzedaży przez rumuńskiego partnera towarów oferowanych przez sieć sklepów detalicznych pod marką CCC na terytorium Mołdawii.
"Na mocy niniejszego porozumienia spółka zobowiązuje się do prowadzenia na własny rachunek salonów CCC oraz do sprzedaży produktów CCC na terytorium Mołdawii. Rozbudowa sieci sklepów na terytorium Mołdawii rozpocznie się od otwarcia trzech nowych salonów, z czego pierwszy rozpocznie swoją działalność od grudnia 2017 roku" - czytamy w komunikacie CCC.
Rynek mołdawski stanowi kolejny etap realizacji strategii ekspansji i rozwoju sieci sprzedaży zagranicznej CCC - podkreśla firma. Po krajowym rynku najbardziej inwestuje w rozbudowę sieci w Niemczech, gdzie przybyły w ubiegłym roku 24 punkty ze znaczkiem CCC. 12 sklepów otwarto w Austrii.
Znaczna poprawa efektywności nastąpiła w Niemczech, ale skok popularności widać również w Czechach, w Rumunii i Chorwacji - tam wzrost przychodów na sklep wynosił ostatnio po około 20 proc. rok do roku.
Oprócz wymienionych krajów, buty CCC można spotkać jeszcze w: Bułgarii, na Słowacji i Węgrzech, w Rosji, Serbii i na Ukrainie.
Największą efektywność, raportowaną jeszcze na koniec 2016 roku, miały jednak polskie sklepy. Na metr kwadratowy przypadało prawie 8 tys. zł sprzedaży. W tym samym czasie w Europie Środkowo-Wschodniej było to 5,7 tys. zł, a w Europie Zachodniej 4 tys. zł.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Firma - jak sama się przedstawia - to "889 sklepów zlokalizowanych w nowoczesnych centrach i galeriach handlowych w 16 krajach, własna fabryka butów skórzanych, prawie 12 tys. pracowników i 34 miliony par butów sprzedawanych w ciągu roku".