Grupa CCC podpisała wstępne porozumienie przejęcia części biznesu rumuńskiego partnera, który dotychczas na własną rękę prowadził salony pod marką CCC. Umowa zakłada też otwarcie sklepów polkowickiego producenta obuwia w Kazachstanie i Gruzji.
Zarząd CCC poinformował o zawarciu wstępnego, choć ciągle jeszcze niewiążącego porozumienia z wieloletnim partnerem z Rumunii. Peeraj Brands International SRL, który do tej pory prowadził w swoim kraju m.in. sklepy pod marką CCC na podstawie umowy franczyzy, ma sprzedać polskiej firmie część swojego biznesu.
Chodzi o spółkę Peeraj CCC, która zarządza siecią 54 sklepów z logiem polkowickiej firmy oraz powiązanej z nią Shoe Express SRL.
Dodatkowo podpisano list intencyjny dotyczący otwarcia przez Peeraj sklepów CCC w Kazachstanie i Gruzji na podstawie umowy franczyzy. Do jej zawarcia ma dojść w pierwszej połowie 2018 roku.
Łączna kwota do zapłaty przez CCC w ramach transakcji określona została na 33 mln euro, a więc prawie 140 mln zł. Jednak jak informuje zarząd, "kwota ta może zostać odpowiednio zmieniona w zależności od rozwoju w działalności Peeraj CCC po 1 stycznia 2018 r. List Intencyjny przewiduje, że CCC będzie uprawniony do zatrzymania 1 mln euro na poczet ceny za towary przeznaczone do sprzedaży w Kazachstanie i Gruzji".
W ubiegłym roku Peeraj CCC sprzedał obuwie w Rumunii za około 38 mln euro. Dało to ponad 5 mln euro zysku netto. W ostatnich jedenastu miesiącach wyniki zdecydowanie wzrosły. Przychody zwiększyły się o 28 proc. w skali roku.
Jak podkreśla CCC, realizacja transakcji jest uzależniona od spełnienia się szeregu warunków, m. in. dokonania odpowiednich przekształceń korporacyjnych w ramach Peeraj CCC, uzyskania wymaganych zgód korporacyjnych i regulacyjnych, w tym zgody odpowiednich organów antymonopolowych.
Zamknięcie transakcji jest przewidziane na drugi kwartał 2018 roku.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Firma - jak sama się przedstawia - to "889 sklepów zlokalizowanych w nowoczesnych centrach i galeriach handlowych w 16 krajach, własna fabryka butów skórzanych, prawie 12 tys. pracowników i 34 miliony par butów sprzedawanych w ciągu roku".