Na koniec tego roku łączna powierzchnia handlowa salonów CCC ma sięgnąć 569 tys. metrów kwadratowych. Oznaczałoby to wzrost o jedną czwartą. Inwestycje przekroczą 150 mln zł. W efekcie roczna sprzedaż obuwia ma przebić 4 mld zł.
Grupa CCC ogłosiła we wtorek wyniki za 2016 rok. Przy tej okazji zarząd przedstawił plany na kolejne 12 miesięcy. Prezes Dariusz Miłek zapowiedział, że uwaga firmy koncentruje się na zwiększaniu powierzchni handlowej. W tym roku ma wzrosnąć o co najmniej 100 tys. metrów kwadratowych z 459 tys. metrów kwadratowych na koniec grudnia.
Jeśli uda się zrealizować plany, sieć CCC powiększy się w rok o 24 proc. Z tego około 40 proc. przypadnie na Polskę. Reszta to nowe salony poza granicami kraju. Wzrost powierzchni handlowej planowany jest na poziomie 33 proc. w Europie Środkowej (do 220 tys. metrów kwadratowych), zaś w Niemczech i Austrii - o 15 proc. do 94 tys. metrów kwadratowych.
Największy przyrost powierzchni poza Polską grupa CCC odnotuje na Węgrzech, w Rosji i w Rumunii. "Wszystkie pozostałe kraje będą miały również proporcjonalny, wysoki udział we wzroście powierzchni" - czytamy w prezentacji firmy. Celem ma być zdobycie pozycji lidera w rynku obuwniczym.
W 2016 roku grupa CCC otworzyła jedną nową spółkę dystrybucyjną - w Serbii, uruchomiła też sprzedaż franczyzową w Estonii.
Na koniec grudnia sieć CCC składała się z 862 sklepów, z czego 796 stanowiły sklepy własne (w tym 436 w Polsce), a 66 - franczyzowe.
Firma planuje zainwestować w tym roku 150 mln zł. W poprzednim wydała 169,1 mln zł.
Dzięki znaczącemu zwiększeniu zakresu działania CCC chce pobić rekord sprzedaży, który ustanowiła w 2016 roku. Było to 3,19 mld zł. Plan na 2017 rok to 4 mld zł. Oznaczałoby to wzrost przychodów o 38,3 proc.
Roczne przychody ze sprzedaży CCC (w tys. zł)
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.