"Sprzedaż za sprawą pogody przeniosła się na kwiecień i maj. Widzimy że na nasze oczekiwania całoroczne słabszy I kwartał nie będzie miał wpływu. Nasze założenia całoroczne się nie zmieniły, co mówię z pełnym przekonaniem. Jesteśmy na dobrej drodze by odrobić I kwartał" - powiedział Czyczerski podczas prezentacji wyników.
CCC odnotowało 145,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 40,8 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 694,1 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 720,4 mln zł rok wcześniej.
"Po zadowalającym początku roku nawrót ostrej zimy w regionie opóźnił start sprzedaży kolekcji wiosennej (wprowadzonej do sklepów w drugiej dekadzie lutego)" - wyjaśniła spółka w prezentacji wynikowej.
"Spodziewamy się utrzymania marży powyżej średniej dla sektora w średnim i długim okresie" - dodał wiceprezes.
W I kw. br. marża brutto grupy wyniosła 47,8% wobec 48,7% rok wcześniej. CCC wyjaśniło, że poziom marży brutto był zaburzony przez niski udział sprzedaży wiosennej w całym kwartale (marzec 2018: 37% kwartału, marzec 2017: 44%). Marża w lutym i marcu była już wyższa licząc rok do roku, podano w prezentacji.
Oprócz wzrostu sprzedaży, spółka liczy na poprawę wyników dzięki spadkowi zapasów, które po I kwartale wzrosły do 1 717 mln zł (wobec 1 418 mln zł kwartał wcześniej i 1 285 mln zł rok wcześniej) z powodu opóźnienia startu sprzedaży kolekcji wiosennej.
"Do końca roku ten obraz ulegnie zmianie"- podkreślił Czyczerski, komentując wzrost zapasów.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.