Wszelkie statystyki pokazują, że sprzedaż detaliczna w Polsce była w 2017 roku na wyjątkowo wysokim poziomie. Potwierdzają to dane czołowego polskiego producenta obuwia. Grupa CCC tylko w grudniu miała o 42 proc. większe przychody. W skali całego roku poprawiła wyniki o prawie jedną trzecią.
Grupa CCC podsumowała wyniki sprzedażowe w 2017 roku. Okazuje się, że tylko w grudniu ze sprzedaży obuwia lider polskiego rynku zainkasował 467,8 mln zł. To o 41,9 proc. większe przychody niż w grudniu 2016.
Nieco gorzej wypada bilans 12 ostatnich miesięcy, choć też władze polkowickiej spółki nie mają wiele powodów do narzekań. Sprzedaż całoroczna wzrosła o 31,6 proc. względem 2016 roku do poziomu 4 mld 193 mln zł.
Oczywiście nieco mniejsze kwoty dotyczą samej sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych sieci CCC, bez uwzględniania innych kanałów sprzedaży. W grudniu przychody wyniosły 385,1 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 33,7 proc.
Narastająco za okres styczeń - grudzień wyniosły 3 mld 390,6 mln zł i były wyższe o 24 proc. w stosunku do roku 2016.
Coraz szybciej rośnie liczba klientów CCC, którzy kupują buty przez internet. Przychody w kanale online w grudniu wyniosły 63,2 mln zł. Co ważne, były ponad dwukrotnie wyższe niż rok wcześniej. Zwiększyły się dokładnie o 103,9 proc. W skali całego roku przez internet CCC sprzedało buty za 606,6 mln zł - o 111,5 proc. więcej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.