Największy polski producent obuwia podsumował wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu. Przychody w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosły o prawie 10 proc. Miesięcznie inkasuje blisko 400 mln zł.
Grupa CCC odnotowała w czerwcu we wszystkich swoich sklepach łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 405,4 mln zł. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku oznacza to progres o prawie 8 proc. - wynika z najnowszego komunikatu firmy.
Na tę kwotę składa się ponad 331 mln zł sprzedaży w sklepach stacjonarnych (w salonach z szyldem CCC). Spółka jednak coraz bardziej stawia na internetową sprzedaż, gdzie w czerwcu wyniki przekroczyły 71 mln zł.
Właśnie e-commerce notuje największe wzrosty w statystykach. W skali roku przychody zwiększyły się o prawie 37 proc. wobec 7,5 proc. w tradycyjnej sprzedaży.
Czerwiec okazuje się i tak nieco słabszy niż całe półrocze. Pierwsze sześć miesięcy tego roku przyniosło wzrost przychodów o 9,6 proc. ogółem. Przekroczyły 2 mld zł i to o 24 mln zł. Na salony przypadło ponad 1,5 mld zł. Reszta to internet.
Co ciekawe, względem pierwszego półrocza 2017 roku w kanale online sprzedaż wzrosła o ponad połowę.
Wyniki sprzedażowe w przyszłości mogą być jeszcze większe. Wzrośnie bowiem liczba sklepów należących bezpośrednio do CCC. Zarząd spółki poinformował o podpisaniu z firmą Adler International aneksu do umowy, na podstawie której CCC kupiło zorganizowaną część przedsiębiorstwa Adlera za łącznie 77 mln zł.
Adler International prowadził do tej pory kilkadziesiąt sklepów CCC w systemie agencyjnym. Gigant dostarczał obuwie, całą resztą zajmował się Adler. Umowa zmienia je w sklepy własne CCC. A mowa o 41 salonach.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. W poniedziałek notowania akcji delikatnie spadają. Mimo niezłych wyników tracą na wartości około 1 proc.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl