Grupa CCC od kwietnia do czerwca wypracowała 204 mln zł zysku netto. To ogromny skok w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami roku, gdy firma poniosła straty na poziomie prawie 146 mln zł.
Pierwszy kwartał był najgorszy w historii. Z kolei najnowsze wyniki okazują się być drugimi najlepszymi, jakie kiedykolwiek opublikowała obuwnicza grupa. Bilans całego półroczu wypada tym samym na plus na poziomie niecałych 60 mln zł.
Spółka chwali się wzrostem marż. Udało się to m.in. za sprawą zmiany polityki wyprzedażowej. Statystyki pokazują, że w CCC ostatnio było mniej przecen niż w 2017 roku. Na plus działają też korzystne zmiany kursów walut, które przekładają się na niższe koszty zakupu części kolekcji zamawianej za granicą.
Publikowane w piątek wyniki, choć bardzo dobre, nie są zaskoczeniem. Już dwa tygodnie temu zarząd CCC zaprezentował publicznie wstępne wyliczenia, które sugerowały, że zyski w drugim kwartale będą wysokie, choć prognoza zakładała, iż będą o 2 mln zł niższe.
Lider rynku obuwia w Polsce miał w drugim kwartale blisko 2-krotnie większą sprzedaż niż w pierwszym. W sumie przychody przekroczyły 2 mld zł. Prawie 90 proc. tej kwoty przypadło na buty. Za niecałe 7 proc. odpowiadały torebki, a blisko 5,5 proc. inne akcesoria.
Rosnące wyniki grupa CCC zawdzięcza m.in. nowym otwarciom sklepów. Od stycznia do czerwca przybyło 41 salonów rozlokowanych w 12 krajach. Połowa z nich w Polsce.
W sumie na całym świecie ma już 1164 punktów sprzedaży. Powierzchnia sieci handlowej na koniec czerwca wynosiła 660 tys. metrów kwadratowych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl