Mimo sprzedanego obuwia za prawie 700 mln zł, CCC kończy pierwszy kwartał mocno pod kreską. Choć straty zdarzały się już na początku roku, nigdy nie w tak dużej skali.
Na 15 maja zaplanowana jest publikacja raportu finansowego CCC za pierwszy kwartał 2018 roku. Dwa tygodnie wcześniej zarząd największej grupy obuwniczej w Polsce zdecydował się na zaprezentowanie wstępnych wyliczeń. Dał szansę inwestorom na oswojenie się z faktem dużych strat.
W okresie od stycznia do marca grupa CCC nie zarobiła "na czysto" nawet złotówki. Co więcej, poniosła stratę netto na poziomie 144,1 mln zł. Jest prawie 4-krotnie większa niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Trzeba przyznać, że pierwszy kwartał zazwyczaj jest najgorszym okresem roku kalendarzowego dla CCC. Sprzedaż obuwia ma bowiem charakter sezonowy. Straty też nie są niczym nadzwyczajnym. Tym razem jednak wysokość strat jest wyjątkowa. Dotychczas nigdy nie przekroczyła 40 mln zł.
Skąd więc taki wynik? W krótkim komunikacie poświęconym wstępnym wynikom zarząd nie daje odpowiedzi na to pytanie. Wyjaśni się to w połowie maja przy okazji pełnego raportu.
Na zwiększenie strat wpływ miała m.in. niższa sprzedaż. Spadła w ciągu roku z 720 do 694 mln zł. Mimo tego zysk operacyjny EBITDA wzrósł z 6,2 do 17,2 mln zł.
Łączna powierzchnia handlowa grupy na koniec marca wyniosła 551,9 tys. metrów kwadratowych. Składa się na nią 934 sklepy.
Spółka zastrzegła, że obliczenia wyników finansowych zostały dokonane według aktualnej wiedzy zarządu i mogą ulec zmianie.
Spółka od 2004 roku jest notowana na giełdzie. To m.in. z tego względu zarząd zdecydował się wcześniej poinformować o wynikach. Po notowaniach akcji widać, że mniej więcej takich rezultatów spodziewano się już wcześniej. Kurs jest 0,3 proc. na plusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl