"'Wojna Krwi', czyli kampania fabularna 'Gwinta', ukaże się w 2018 roku. Chcemy jeszcze bardziej rozbudować rozgrywkę, a to wymaga czasu. To dla nas ważna i trudna decyzja, bo wielu z was chciało zagrać w nową przygodę ze świata Wiedźmina w okresie świątecznym. Dlatego chciałbym was bardzo przeprosić i jednocześnie zapewnić, że zrobimy wszystko, aby jakość 'Wojny Krwi' zrekompensowała dłuższy czas oczekiwania" - powiedział Iwiński, cytowany w oświadczeniu.
"W 2018 roku planujemy również zakończyć betatesty 'Gwinta'. Będziemy częściej aktualizować grę o nowe karty, wyzwania i przedmioty, a także nadal usprawniać i balansować rozgrywkę. Chcemy, aby zarówno doświadczeni gracze, jak i osoby dopiero zaczynające zabawę czerpały z niej mnóstwo radości" - dodał wiceprezes.
Prezes Adam Kiciński podczas telekonferencji wyjaśnił, że zapowiedź przeniesienia "Gwinta" na nową technologię oznacza, że zespół pisze unowocześnioną wersję własnej technologii gameplay'owej, która "pozwoli rozwijać 'Gwinta' o nowe funkcjonalności zaplanowane na 2018". Zaznaczył, że główny silnik gry to nadal Unity.
W kwestii odbioru "Gwinta" w Chinach stwierdził, że idzie dobrze na tym rynku. "To, co widzimy napawa optymizmem, z lokalnym partnerem jesteśmy zadowoleni i rozwijamy nasze chińskie biuro. Projekt dla Chin ma swój harmonogram i swoje milestone" - wskazał Kiciński.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria Wiedźmin, obecnie trwają prace nad Cyberpunk 2077.