Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Wygasa efekt Wiedźmina. Zyski CD Projekt niższe o połowę

12
Podziel się:

Władze CD Projektu tłumaczą to coraz mniejszym zainteresowaniem nowych graczy popularnym tytułem oraz niekorzystnymi zmianami kursów walut.

Okres świetności sprzedaży trzecia część kultowej gry CD Projekt ma za sobą.
Okres świetności sprzedaży trzecia część kultowej gry CD Projekt ma za sobą. (MIKOLAJ ZACHAROW/REPORTER)

O 25 mln zł spadły przychody twórców trylogii gry "Wiedźmin". W podobnej skali zmniejszyły się zyski. Władze CD Projektu tłumaczą to coraz mniejszym zainteresowaniem nowych graczy popularnym tytułem oraz niekorzystnymi zmianami kursów walut.

Największy polski producent gier opublikował wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące tego roku. Okazało się, że CD Projekt we wszystkich najważniejszych elementach sprawozdania miał gorsze statystyki niż przed rokiem.

Sprzedaż twórców gry "Wiedźmin" spadła ze 100 do 75 mln zł. Jednocześnie o ponad milion złotych wzrosły koszty działalności. Po uwzględnieniu m.in. podatków, zysk netto spółki wyniósł 22,9 mln zł. To o połowę mniej niż w tym samym okresie 2017 roku.

Władze CD Projekt tłumaczą gorsze statystyki głównie "naturalnym efektem upływu czasu od premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatków do niej". Przypomnijmy, że wielki hit polskiej spółki trafił do sprzedaży w połowie 2015 roku.

źródło: sprawozdanie finansowe CD Projekt za pierwszy kwartał 2018

Choć efekt sprzedażowy Wiedźmina systematycznie wygasa, wciąż to on jest głównym źródłem dochodów. Jak wynika z raportu, największy udział w przychodach pochodzi z tantiem licencyjnych gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wraz z dodatkami "Serca z Kamienia" oraz "Krew i Wino", a także przychody uzyskane w ramach projektu "GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana".

Sprzedaż CD Projektu realizowana jest w dużej mierze przez należącą do niej platformę GOG.com. W mniejszym stopniu gracze zakupują gry w tradycyjnej, pudełkowej postaci - na płycie.

Oprócz spadających przychodów ze sprzedaży tytułów związanych z Wiedźminem, władze CD Projekt jako negatywny czynnik wymieniają również osłabienie zagranicznych walut. Szczególnie tych, w których realizowana jest większość sprzedaży, a więc w dolarach i euro.

Różnica jest widoczna przede wszystkim na amerykańskiej walucie. Na koniec marca dolar chodził po około 3,40 zł, podczas gdy rok wcześniej sięgał prawie 4 zł. Sprzedaż gier do USA jest przez to mniej opłacalna.

Zobacz także: 10 lat serii gier "Wiedźmin"

Po trzeciej części gry "Wiedźmin" spółka musi szukać nowych źródeł dochodu. Największe nakłady na prace rozwojowe idą na największą w historii CD Projekt grę typu RPG - "Cyberpunk 2077" oraz "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana". Obecnie "Gwint" jest w trakcie produkcji oraz publicznych beta testów.

Nie znamy jeszcze daty premiery Cyberpunka. Za to CD Projekt zapowiedział już, że premiera projektu "Homecoming" Gwinta w nowej odsłonie planowana jest na czwarty kwartał 2018 roku.

"Dobre przyjęcie przez społeczność zmian wprowadzonych w grze może przełożyć się na skuteczniejsze pozyskiwanie nowych graczy, lepszą retencję już grających oraz w konsekwencji również wyniki ekonomiczne projektu. Planowana w tym samym okresie premiera Wojny Krwi - rozbudowanej kampanii fabularnej dla jednego gracza, która łączy cechy gry RPG z elementami rozgrywki karcianej - jest szansą na zainteresowanie fanów Wiedźmina, a z drugiej strony zachęcenie graczy lubiących karcianki do sięgnięcia po grę Wiedźmin 3: Dziki Gon" - komentuje zarząd.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
zeus89
6 lat temu
Nie rozumiem artykułu. Co w tym dziwnego, że syski spadają? Dziwne jakby gra miała ciągłe stałe zainteresowanie. Cyberpunk jest teraz ich oczkiem w głowię. Jeśli trafią odpowiednio premierą to zyski poszybują w górę.
wiedźmin ze s...
6 lat temu
Nie można wiecznie jechać na trzech grach na krzyż. Muszą albo puścić czwartą część (i pobić nią trójkę, co będzie super trudne) albo w końcu wypuścić Cyberpunka, albo zrobić jeszcze jakiś inny tytuł. Chociaż mam dziwne wrażenie, że Cyberpunk nie będzie takim hitem jak Wiesiu.
makabra
6 lat temu
No Amerykę odkrył pan redaktor... Gra to nie ropa, zeby sprzedawac ja bez przerwy bo zapotrzebowaniu niema końca. Ci którzy chcieli kupic kupili, tych których gra potem przyciagneła dobrymi recenzjami i zacheta ze strony graczy tez juz kupili. Reszta ma nowe gry na nowe konsole.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
tomar
6 lat temu
Gra mega, ale ile czasu można odcinać kupony, zamiast kontynuować postanowili ją zakończyć. Wielka szkoda dla graczy.
!@#$
6 lat temu
Super news - stara gra gorzej się sprzedaje. BRAWO!!!
5tyr6t7y
6 lat temu
kompletnie nie trafiona propozycja jak dla mnie. moze i fajna fabularnie, grałem jedynkę - bez szału, dwójkę, bez szału, 3ka to porażka. skasowałem po godzinie grania.
michu
6 lat temu
jako fan gry wiedzmin zwlaszcza czesci 3, nie moge pojac tego jak mozna bylo tak zarznac serie? wydac najwieksze w historii pieniadze na reklame, marketing, rozslawic gre na swiat i w szczytowym momencie zdobycia popularnosci zamknac serie, przeciez to jakis absurd...tak naprawde to wlasnie ostatnia czesc zdobyla serca milionow graczy, rzucili swiat na kolana i kolejna nawet jakby byla mega bublem rozeszla by sie jeszcze sybciej niz 3, o ile przerwanie serii Half Life z bolem moge zrozumiec, powstalo cos duzo wiekszego i znacznie dochodowego platforma steam, tak tutaj tego nigdy nie pojme...zakopac hicior by przez 10 lat tworzyc zupelnie cos nowego, niesprawdzonego z calkiem realna klapą na koncu
Orzełek
6 lat temu
Dodatki do gry Wiedźmin pełne błędów nie da się grać. Ręce opadają, przez te błędy straciłem ochotę do grania.