O 25 mln zł spadły przychody twórców trylogii gry "Wiedźmin". W podobnej skali zmniejszyły się zyski. Władze CD Projektu tłumaczą to coraz mniejszym zainteresowaniem nowych graczy popularnym tytułem oraz niekorzystnymi zmianami kursów walut.
Największy polski producent gier opublikował wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące tego roku. Okazało się, że CD Projekt we wszystkich najważniejszych elementach sprawozdania miał gorsze statystyki niż przed rokiem.
Sprzedaż twórców gry "Wiedźmin" spadła ze 100 do 75 mln zł. Jednocześnie o ponad milion złotych wzrosły koszty działalności. Po uwzględnieniu m.in. podatków, zysk netto spółki wyniósł 22,9 mln zł. To o połowę mniej niż w tym samym okresie 2017 roku.
Władze CD Projekt tłumaczą gorsze statystyki głównie "naturalnym efektem upływu czasu od premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatków do niej". Przypomnijmy, że wielki hit polskiej spółki trafił do sprzedaży w połowie 2015 roku.
Czytaj więcej: Dekada Wiedźmina. Akcje firmy CD Projekt rekordowo drogie
Przychody ze sprzedaży grupy CD Projekt (w tys. zł) src="https://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1530519060&de=1531149000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=VVD&colors%5B0%5D=%230082ff&tid=0&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
źródło: sprawozdanie finansowe CD Projekt za pierwszy kwartał 2018
Choć efekt sprzedażowy Wiedźmina systematycznie wygasa, wciąż to on jest głównym źródłem dochodów. Jak wynika z raportu, największy udział w przychodach pochodzi z tantiem licencyjnych gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wraz z dodatkami "Serca z Kamienia" oraz "Krew i Wino", a także przychody uzyskane w ramach projektu "GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana".
Sprzedaż CD Projektu realizowana jest w dużej mierze przez należącą do niej platformę GOG.com. W mniejszym stopniu gracze zakupują gry w tradycyjnej, pudełkowej postaci - na płycie.
Oprócz spadających przychodów ze sprzedaży tytułów związanych z Wiedźminem, władze CD Projekt jako negatywny czynnik wymieniają również osłabienie zagranicznych walut. Szczególnie tych, w których realizowana jest większość sprzedaży, a więc w dolarach i euro.
Różnica jest widoczna przede wszystkim na amerykańskiej walucie. Na koniec marca dolar chodził po około 3,40 zł, podczas gdy rok wcześniej sięgał prawie 4 zł. Sprzedaż gier do USA jest przez to mniej opłacalna.
Po trzeciej części gry "Wiedźmin" spółka musi szukać nowych źródeł dochodu. Największe nakłady na prace rozwojowe idą na największą w historii CD Projekt grę typu RPG - "Cyberpunk 2077" oraz "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana". Obecnie "Gwint" jest w trakcie produkcji oraz publicznych beta testów.
Nie znamy jeszcze daty premiery Cyberpunka. Za to CD Projekt zapowiedział już, że premiera projektu "Homecoming" Gwinta w nowej odsłonie planowana jest na czwarty kwartał 2018 roku.
"Dobre przyjęcie przez społeczność zmian wprowadzonych w grze może przełożyć się na skuteczniejsze pozyskiwanie nowych graczy, lepszą retencję już grających oraz w konsekwencji również wyniki ekonomiczne projektu. Planowana w tym samym okresie premiera Wojny Krwi - rozbudowanej kampanii fabularnej dla jednego gracza, która łączy cechy gry RPG z elementami rozgrywki karcianej - jest szansą na zainteresowanie fanów Wiedźmina, a z drugiej strony zachęcenie graczy lubiących karcianki do sięgnięcia po grę Wiedźmin 3: Dziki Gon" - komentuje zarząd.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl