CDRL - właściciel marki Cocodrillo - planuje, że sieć jego sklepów zwiększy się o ok. 50 obiektów w Polsce i za granicą w 2016 r., do ok. 500 łącznie, poinformował prezes Marek Dworczak.
"Rozwój sieci sklepów jest dla nas bardzo ważny, dlatego w tym roku zwiększy się ona o ok. 50 placówek na całym świecie. Równocześnie cały czas prowadzimy optymalizację, renegocjujemy umowy najmu, czasem rezygnujemy z salonów, które gorzej się spisują i w ich miejsce otwieramy nowe - w lepszych lokalizacjach" - powiedział Dworczak, cytowany w komunikacie.
Na koniec 2015 r. CDRL miało ok. 450 sklepów. W 2016 r. nowe sklepy powstaną nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Czechach, Rumunii, czy Arabii Saudyjskiej, podano również.
W grudniu przychody właściciela marki Coccodrillo w polskich sklepach wyniosły 12,93 mln zł i były o 10% wyższe od osiągniętych przed rokiem. W okresie styczeń-grudzień przychody wyniosły 122,35 mln zł i były o 15% wyższe niż przed rokiem. Sprzedaż internetowa w grudniu wzrosła o 229% do 985 tys. zł, w całym roku o 45% - do 7,75 mln zł.
"Przemyślany rozwój sieci to część naszej strategii. Coraz ważniejsza staje się dla nas sprzedaż internetowa. Dzięki temu, że w połowie roku otworzyliśmy nową wersję sklepu coccodrillo.eu możemy obsługiwać sprawnie klientów, a także realizować nowe strategie sprzedażowe i organizować nowoczesne akcje promocyjne" - skomentował wiceprezes Tomasz Przybyła.
"Równocześnie spółka optymalizuje również inne procesy biznesowe, w tym również produkcję. Częściowo jest ona przenoszona do krajów, które są preferowane przez Unię Europejską i w związku z tym korzystają z zerowej stawki celnej. Proces ten jest jednak stopniowy - Coccodrillo to marka, która stawia na wysoką jakość i w związku z tym, produkcja jest zlecana tylko wiarygodnym partnerom. Trzeba też podkreślić, że wszystkie kolekcje Coccodrillo to efekt pracy doświadczonych, polskich projektantów" - czytamy dalej.
We wrześniu ub.r. spółka podała, że planuje uruchomienie w Polsce 10-15 nowych sklepów w 2016 roku.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.