Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Cennikowe wpływy z reklam spadły w TVN o 3,2 proc.

0
Podziel się:

W lipcu największe cennikowe wpływy z reklam ze stacji telewizyjnych zanotował TVN - 101,4 mln zł, czyli o 3,2 proc. niższe niż w lipcu 2006 r.

Cennikowe wpływy z reklam spadły w TVN o 3,2 proc.

W lipcu największe cennikowe wpływy z reklam ze stacji telewizyjnych zanotował TVN - 101,4 mln zł, czyli o 3,2 proc. niższe niż w lipcu 2006 r.

Polsat, który był na drugiej pozycji, miał w tym okresie 98,6 mln zł wpływów z reklam, o 6,3 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z przygotowanych dla PAP danych firmy TNS OBOP.

Dane oparte są na cennikach stacji i nie uwzględniają rabatów.

W lipcu wydano w sumie na reklamę w telewizji 478,7 mln zł, czyli o 11,5 proc. więcej niż przed rokiem. Jednak dane tegoroczne uwzględniają monitoring nowo dołączonych do obliczeń stacji (m.in. Polsat Sport, AXN, Polsat Zdrowie i Uroda czy 4Fun TV), nieobecnych w analogicznym okresie roku 2006.

Przy założeniu, że liczba monitorowanych stacji się nie zmieniła, wydatki w lipcu 2007 roku wyniosły - według wyliczeń PAP - 436,14 mln zł, wzrastając o 1,6 proc. w porównaniu z lipcem 2006 roku.

_ Na trzecim miejscu w lipcu 2007 roku uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 96,1 mln zł, o 22 proc. wyższą niż rok wcześniej. _ Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów z reklam na poziomie 7,9 proc., do 54,4 mln zł.

Pierwszą piątkę zamknął MTV Polska z kwotą 12,6 mln zł.

TVN 24, zajmujący 11 pozycję, zwiększył w lipcu wpływy z reklam do 7,1 mln zł z 4,8 mln zł rok wcześniej.

TVN Siedem znajdujący się na 12 pozycji zmniejszył zaś wpływy z reklam do 6,8 mln zł z 7,9 mln zł rok wcześniej.

W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2007 roku stacje odnotowały w sumie 5,09 mld zł wpływów z reklam (według cenników, bez rabatów) i była to kwota o 22,4 proc. wyższa niż rok wcześniej w rankingu TNS OBOP.

TNS OBOP zaznaczył jednak, że dane za okres I-VII 2007 roku uwzględniają monitoring nowo dołączonych do obliczeń stacji (m.in. Polsat Sport, AXN, Polsat Zdrowie i Uroda czy 4Fun TV), nieobecnych w analogicznym okresie roku 2006.

Przy założeniu, że liczba monitorowanych stacji się nie zmieniła, wydatki w okresie I-VII 2007 roku wyniosły - według wyliczeń PAP - 4,68 mld zł, wzrastając o 2,5 proc. w porównaniu z I-VII 2006 roku.

W rankingu za pierwsze siedem miesięcy pozycję lidera utrzymał TVN, a jego cennikowe wpływy z reklam wzrosły w tym okresie o 10,7 proc. do 1,16 mld zł.

Polsat, będący na drugiej pozycji w tym zestawieniu, odnotował wzrost przychodów o 6,5 proc. do 1,14 mld zł.

TVP1 pierwsze siedem miesięcy 2007 roku zakończyła wpływami z reklam sięgającymi 883,8 mln zł, czyli o 22,1 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Z kolei TVP2 odnotowała wzrost rzędu 10,9 proc., do 607,5 mln zł.

Piąty w rankingu Polsat Sport zakończył siedem miesięcy 2007 roku kwotą z reklam sięgającą 136,1 mln zł.

Należąca co grupy TVN, informacyjna stacja TVN 24 po siedmiu miesiącach tego roku uplasowała się na siódmej pozycji, a jej wpływy z reklam wzrosły do 89,2 mln zł z 49,8 mln zł rok wcześniej.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)