Elterix, spółka zależna Mediatela, sprzedał CenterNetowi, należącemu do NFI Midas, aktywa związane z działalnością pre-paid na rynku klientów indywidualnych pod marką Telepin i Telepin Mobi, w tym umowy dystrybucji kart telefonicznych pre-paid pod tymi markami. Wartość transakcji wyniosła 3 mln zł.
Spółka podała też, że strony nie wykluczają, iż w przyszłości możliwa jest dalsza współpraca np. przy stworzeniu wspólnej oferty dla rynku biznesowego.
Warunkiem zawieszającym wejście w życie tej umowy jest jeszcze podpisanie umowy na mocy, której strony określą zasady współpracy przy projekcie do końca 2011 roku.
_ - Umowa z CenterNetem wynika z przyjętej przez nas strategii, która zakłada rozwój oferty w segmencie klientów biznesowych i współpracy międzyoperatorskiej. Podpisana umowa zakłada również współpracę z CenterNet w zakresie hurtowej terminacji ruchu telekomunikacyjnego _ - powiedział cytowany w komunikacie Marcin Kubit, prezes Mediatela.
CenterNet, dzięki podpisanej umowie uzyskuje dostęp do sieci dystrybucji kart Telepin. Obecnie jest to ponad 85.000 punktów dystrybucyjnych na terenie całej Polski. CenterNet nabywa również unikalny know-how związany z ofertą dla obcokrajowców mieszkających w Polsce lub przyjeżdżających w celach turystycznych. Obecny potencjał tego rynku szacowany jest na ponad 200.000 użytkowników kart Telepin.
_ - Zakup Telepina jest kolejnym krokiem związanym z poszerzaniem działalności CenterNetu na rynku telefonii komórkowej. Rozpoznawalność marki Telepin i istniejące kanały dystrybucji są jej atutem, a przeniesienie realizacji projektu do operującego w obszarze telefonii komórkowej CenterNetu będzie istotnym wsparciem i da duże możliwości rozwoju _ - powiedział cytowany w komunikacie Jacek Felczykowski, prezes NFI Midas.
_ - Zakładamy, iż oferta związana z marką Telepin będzie dalej kierowana do osób głównie dzwoniących za granicę, z tym, że jej funkcjonalność zostanie poszerzona o rozwiązania mobilne. Mamy również pomysły na wykorzystanie tej marki do innych produktów. Zakładamy, iż w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy dzięki temu projektowi uda nam się pozyskać dodatkowych 100.000 użytkowników telefonii komórkowej _ - powiedział Grzegorz Tomczyk, wiceprezes CenterNetu.
W skład Mediatel Group wchodzą: Mediatel, Elterix, Concept-T, Mediatel 4B (dawniej eTel Polska) i Premium Internet.
Mediatel Group oferuje kompleksowe, zintegrowane usługi telekomunikacyjne kierowane w zadedykowany sposób do poszczególnych grup docelowych. Pod marką Mediatel World oferowane są telekomunikacyjne usługi hurtowe dla krajowych i międzynarodowych operatorów telekomunikacyjnych. Pod marką Mediatel 4B oferowane są usługi telekomunikacyjne dla klientów biznesowych.
CenterNet jako infrastrukturalny operator komórkowy rozpoczął 30 maja 2009 roku świadczenie usług komercyjnych. Pierwszą marką jaką CenterNet uruchomił 11 lipca 2009 roku wspólnie z Fundacją Lux Veritatis jest telefonia komórkowa wRodzinie.