Warszawa, 16.08.2017 (ISBnews) - Oferta publiczna akcji Cherrypick Games, z której spółka liczy na pozyskanie ok. 6,2 mln zł, rozpocznie się 22 sierpnia od book buildingu, poinformował prezes Marcin Kwaśnica. Środki zostaną przeznaczone na wsparcie sprzedaży i produkcję nowych gier.
"Nasza strategia to tworzenie gier, które się sprzedają. Analizujemy segmenty, do których można adresować dedykowane gry - tzw. freemium - darmowe, ale wysokiej jakości, które mają angażować i zarabiać przez kilka lat. Interesuje nas szczególnie segment grających kobiet. Generujemy zyski od początku działalności, a nasza największa dotychczas produkcja 'MyHospital' wypracowuje systematycznie rosnące przychody i jest już sukcesem z ok. 3,6 mln pobrań" - powiedział Kwaśnica na spotkaniu z dziennikarzami.
Jak wskazał, środki z emisji mają być wykorzystane na produkcję i wsparcie sprzedaży (w tym user acquisition) gry "Friends" (0,8 mln zł i planowane wydanie 2017/18), gry "Beauty" (2 mln zł i planowane wydanie 2018), a także gry "Crime" (3,4 mln zł i planowana premiera w 2019).
W dniach 22-23 sierpnia odbędzie się book-building. 23 sierpnia podana zostanie cena emisyjna. W dniach 24-30 sierpnia odbędą się zapisy na akcje serii B. Na początku września planowane jest zakończenie oferty. Oferującym jest DM BOŚ.
Cherrypick Games prognozuje EBITDA na poziomie 4,4 mln zł na koniec tego roku.
"Od 2014 roku wydaliśmy już 16 gier, które zostały pobrane łącznie ponad 12 mln razy. Co najważniejsze, wszystkie te projekty okazały się rentowne. Dzięki pozyskanym środkom będziemy mogli rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie, inwestując w nowe tytuły, a także wsparcie ich sprzedaży" - powiedział Kwaśnica.
Spółka planuje m.in. powiększenie zespołu, ale również wzmocnienie działań w zakresie wsparcia sprzedaży i ekspansję geograficzną. Planowane jest otwarcie biura w USA i Singapurze, co wesprze działania na rynku południowo-wschodniej Azji. W ekspansji pomoże też wydawania kolejnych produktów na nowych rynkach, dzięki współpracy z takimi partnerami jak Sony, Tencent, Bandai Namco, czy Kuu Hubb.
Wśród najbardziej znanych tytułów warszawskiej spółki znajdują się m.in. "Touchdown Hero", który został pobrany przez graczy już 3,3 mln razy, a także "Must Deliver" (1,6 mln pobrań) i "Auctioneer" (1,8 mln pobrań tylko w pierwszym tygodniu), a przede wszystkim wspomniany wcześniej "My Hospital".
"Wykorzystujemy najnowsze techniki angażowania graczy, dzięki czemu umiemy świetnie monetyzować nasze projekty. Jesteśmy na początku drogi, a naszym celem jest pozycja wydawcy, który liczy się na międzynarodowym rynku" - zaznaczył c.
Obecnie ponad 80% przychodów Cherrypick Games pochodzi z mikropłatności (zakupy w grze), a tylko ok. 20% to reklamy. W przypadku "My Hospital" mikropłatności stanowią aż 87% przychodów.
Jak zaznaczył prezes, spółka działa w najszybciej rosnącym segmencie rynku gier. Firma badawcza App Annie zakłada, że liczba pobrań ze sklepów z aplikacjami mobilnymi na całym świecie przekroczy 352 mld pobrań w roku 2021, a przychód brutto z zakupów użytkowników w tych sklepach przekroczy 139 mld USD.
Spółka realizuje też projekt "CherryStream", którego celem jest opracowanie systemu do produkcji gier umożliwiających interakcję między streamerem, publicznością i środowiskiem gry. Dzięki niemu widzowie będą mogli m.in. dokonywać warunkowych donacji uzależnionych od wyników gracza. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach programu GameINN.
"Ostatecznym celem jest główny parkiet GPW. Mamy już rachunkowość MSR. Zaraz po wejściu na NewConnect wystartujemy z przygotowaniem prospektu. W ciągu kolejnych miesięcy będziemy realizować proces przejścia na główny parkiet. Tak więc, w tym roku zakładamy debiut na NewConnect, a w przyszłym roku przejście na GPW" - wskazał acquisition.
Cherrypick Games to producent gier mobilnych oraz na platformy PC i konsole.