W naszej depeszy z 12 października w cytacie wypadł wyraz "mln" w odniesieniu do wartości nagród.
Poniżej zaktualizowana wersja depeszy
Marka Chivas Regal uruchamia polską edycję globalnej inicjatywy The Venture, promującej młode biznesy zaangażowane społecznie, poinformował przedstawiciel marki Marcin Zalewski. Chętni mogą zgłaszać się do 15 grudnia. Lokalne wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2016 roku.
"Celem projektu jest wspieranie młodych przedsiębiorców oraz start-upów, które chcą osiągnąć sukces 'we właściwy sposób', a rozwiązywanie problemów społecznych jest dla nich równie ważne jak osiąganie korzyści finansowych. Finaliści polskiej edycji otrzymają nagrody o łącznej wartości 80 tys. zł. Dodatkowo zwycięzca będzie miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu na arenie międzynarodowej w globalnym etapie The Venture, w którym łączna suma nagród opiewa na 1 mln USD" - powiedział Zalewski podczas prezentacji projektu.
Dodał, że do edycji w Meksyku zgłosiło się ok. 550 projektów.
W składzie jury polskiej edycji The Venture są m.in. Michał Żebrowski (założyciel Teatru 6. Piętro), Marian Owerko (twórca Bakallandu) i Philip Ainsworth z Wyborowa Pernod Ricard.
W programie The Venture mogą wziąć udział zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata. Najważniejszym kryterium, według którego oceniane będą zgłaszane projekty, będzie szeroko rozumiana użyteczność społeczna. Dotyczy to zarówno wspierania pracowników, ochronę środowiska, jak i oferowanie usług i produktów, które odpowiadają na realne problemy i potrzeby społeczności.