CI Games i Koch Media podpisały umowę, zgodnie z którą niemiecka firma będzie odpowiedzialna za dystrybucję gry "Sniper: Ghost Warrior 3" na najważniejszych rynkach Europy Zachodniej.
CI Games podkreśla, że podpisana z Koch Media umowa dystrybucyjna jest najistotniejszą z punktu widzenia dystrybucji SniperGhost Warrior 3. Firma jest jednym z największych na świecie dystrybutorów gier. Współpracowała z najważniejszymi studiami świata, m.in. z Bethesdą, Capcom, Codemasters, Konami, NCSoft, Paradox, SquareEnix, czy Koei. Odpowiadała za wprowadzenie na rynek tytułów z takich serii jak np. Anno, F1, Final Fantasy, Guild Wars, Resident Evil i Tomb Raider.
- Jesteśmy pod wielkim wrażeniem Snipera 3 i sądzimy, że jest to gra, która ma potencjał do tego, żeby zostać jednym z najważniejszych tytułów przyszłego roku. Dla nas będzie to jedna z kluczowych premier 2016 roku - powiedział prezes Koch Media Klemens Kundratitz, cytowany w komunikacie.
Niemiecki dystrybutor będzie odpowiadał za dystrybucję gry w takich krajach, jak: Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Włochy Szwecja, Norwegia, Islandia, Finlandia, Dania, Holandia, Belgia, Luksemburg, Austria, i Portugalia.
- Stany Zjednoczone i Europa Zachodnia to dla nas najważniejsze rynki, które mogą łącznie odpowiadać za ok. 80 proc. sprzedaży tytułu. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Koch Media, ponieważ oprócz atrakcyjnych warunków cenowych partner zagwarantował nam odpowiednią promocję i ekspozycję na największych europejskich rynkach, na których posiada bardzo duże doświadczenie. Jestem przekonany, że nasza współpraca zakończy się sukcesem dla obu stron - powiedział prezes CI Games Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.
Bez dystrybutora w USA
Spółka podała, że aby w pełni wykorzystać potencjał biznesowy trzeciej części serii, CI Games realizuje szczegółową strategię dotyczącą dystrybucji. W Stanach Zjednoczonych spółka nie planuje pozyskiwania dystrybutora. Z myślą o kampanii w Ameryce CI Games wzmocnił tamtejsze struktury. Do spółki dołączył Frank Chiechi, bardzo doświadczony menedżer, który przez blisko dziesięć lat był dyrektorem handlowym Sega.
Koordynacją promocji i marketingu na tym rynku zajmie się agencja Petrol Advertising, która oprócz działań strategicznych będzie m.in. koordynować pracę innych podmiotów odpowiedzialnych za zakup mediów, czy realizację dodatkowych zadań związanych z promocją. Petrol jest czołową agencją, która ma udział w sukcesach takich tytułów jak: Call of Duty, Destiny, czy Hitman.
- Bardzo dobrze znamy rynek amerykański i przez wiele lat samodzielnie wydawaliśmy tam swoje tytuły. Kluczowa na tym rynku jest współpraca z pięcioma największymi sieciami sprzedającymi gry, z którymi już rozpoczęliśmy rozmowy na temat przyszłorocznej sprzedaży Snipera. Odbiór naszego tytułu jest bardzo dobry - pokreślił Tymiński.
Tam, gdzie CI Games nie będzie samo odpowiadać za dystrybucję, będzie pracować z najlepszymi dystrybutorami, którzy zapewnią odpowiednie podejście i pełną koncentrację na sztandarowym tytule polskiej spółki. W Europie Zachodniej będzie to Koch Media - trwają negocjacje dotyczące kolejnych terytoriów, podała też firma.
Ponad 5 mln sprzedanych egzemplarzy
Na większości rynków snajperska seria polskiego studia jest dobrze znana. Do tej pory na całym świecie sprzedano łącznie ponad 5,6 mln gier z serii "SniperGhost Warrior". Akcja najnowszej gry będzie się toczyć w otwartym, zróżnicowanym świecie, w którym na graczy czekać będzie wiele wyzwań i decyzji. Gra była już prezentowana na największych targach branżowych (E3, gamescom) oraz pokazach prasowych, zdobywając świetne opinie.
Notowania akcji CI Games w tym roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420099200&de=1441985400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CIG&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>