Warszawa, 08.08.2017 (ISBnews) - Cloud Technologies (CT) przejmuje OAN (Online Advertising Network) - sieć reklamową, specjalizującą się w sprzedaży powierzchni reklamowej wydawców w ramach produktów sieciowych, podał CT.
"Przez ostatnie kilka lat kładliśmy nacisk przede wszystkim na rozwijanie produktów dla reklamodawców, jednak wraz z pojawieniem się UnBlocka, umożliwiającego wyświetlanie reklam internautom pomimo używania przez nich oprogramowania blokującego, zaczęliśmy rozwijać ofertę skierowaną także do wydawców. Przejęcie OAN ją uzupełni i pomoże w dotarciu do szerszego grona tych podmiotów. Naszym celem jest stworzenie dla wydawców kompleksowej oferty, w tym usługi monetyzacji zablokowanej wcześniej powierzchni. Liczymy na efekt synergii" - powiedział prezes Cloud Technologies Piotr Prajsnar, cytowany w komunikacie.
Przejęta przez Cloud Technologies spółka OAN posiada w swojej ofercie szereg produktów komplementarnych do oferty Audience Network i grupy Cloud Technologies. Należą do nich m.in. Context.ad - sieć reklamy kontekstowej, Business.ad sieć reklamy biznesowej, Video.ad - sieć reklamy wideo, Premium.ad, czyli sieć displayowych pakietów tematycznych, a także dedykowany produkt do rozwiązań performance, podano także.
"Dołączamy do najszybciej rozwijającej się spółki technologicznej na naszym rynku oraz lidera w dziedzinie analityki Big Data. Technologie oraz know-how Cloud Technologies w połączeniu z naszymi kompetencjami, doświadczeniem i relacjami pozwolą nam wyjść na rynek z uaktualnioną ofertą produktową dla klientów oraz ofertą monetyzacji powierzchni reklamowej dla wydawców" - dodał prezes OAN Rafał Szychowski, cytowany w komunikacie.
Wraz z wiceprezesem zarządu Tomaszem Sokołem, będzie on dalej kierował spółką, wskazano także.
"OAN współpracuje zarówno z domami mediowymi, jak i platformami DSP. Pomimo, że do tej pory z powodzeniem pośredniczyła w zakupie powierzchni reklamowej dla swoich klientów w systemie Programmatic, to brakowało jej kompetencji w dziedzinie analityki Big Data i zaawansowanej optymalizacji kampanii. Po przejęciu OAN zyska dostęp m.in. do OnAudience com, platformy DMP (data management platform) należącej do Cloud Technologies. Zbiera ona dane o użytkownikach sieci w 187 państwach i przetwarza już ponad 3 mld anonimowych profili internautów. Informacje o ich aktywności i preferencjach pozwolą OAN targetować reklamy internetowe z dużo większą dokładnością" - wymieniono w informacji.
Cloud Technologies to istniejąca od 2011 roku spółka, dostarczająca rozwiązania dla reklamodawców i wydawców z wykorzystaniem technologii Big Data. Jest notowana na NewConnect spółka.