"Zależy nam na zmianie świadomości młodych osób, które nie wiedzą, gdzie szukać potrzebnych informacji i inspiracji. Dlatego stworzyliśmy program dla młodych osób w wieku 18-30 lat, którym chcemy pomóc wkroczyć w nową rzeczywistość i wesprzeć w znalezieniu właściwej ścieżki zawodowej" - powiedziała dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska Katarzyna Borucka, cytowana w komunikacie.
Z cytowanych przez Coca-Colę badań Deloitte wynika, że 34% młodych ludzi źle ocenia zdobyte przez siebie wykształcenie w kontekście przygotowania do pracy zawodowej. By dowiedzieć się, jak jest naprawdę i co na ten temat sądzą sami młodzi, firma zorganizowała debatę z udziałem młodych osób z całej Polski, w tym także z mniejszych miejscowości, gdzie możliwości znalezienia satysfakcjonującej ścieżki zawodowej są mniejsze, niż w dużych miastach.
"Przy okazji startu programu #Youth Empowered chcieliśmy posłuchać ludzi młodych, bo to oni najlepiej wiedzą, czego chcą, jakie są ich cele i potrzeby oraz co przeszkadza im w znalezieniu fajnej pracy" - tłumaczy Borucka.
Podczas debaty młodzi ludzie przyznali, że większość z nich kończąc szkołę nie wie, jak i gdzie szukać atrakcyjnej pracy.
"Szansę na rozwinięcie umiejętności przydatnych w poszukiwaniu swojego miejsca na rynku pracy daje program #Youth Empowered, który oferuje bezpłatne szkolenia online, przygotowane przez ekspertów i trenerów zajmujących się na co dzień rynkiem pracy i doradztwem zawodowym. Z rozmowy z młodymi wyszło, że mimo tak silnie obecnej w ich życiu wirtualnej rzeczywistości, ważny jest też dla nich bezpośredni kontakt z kimś, kto może im pomóc dokonać właściwego wyboru. Dla takich osób #Youth Empowered oferuje warsztaty - spotkania z trenerami, organizowane w różnych miastach Polski" - czytamy w komunikacie.
Szkolenia poprowadzą eksperci z organizacji pozarządowych - partnerów programu #Youth Empowered: Stowarzyszenia QZmianom, Semper Avanti, Morena oraz Fundacja Sempre a Frente.
Dla najbardziej zaangażowanych i wytrwałych program zakończy się Kampusem - warsztatem z udziałem ekspertów, interesujących osób, menedżerów z ciekawą ścieżką zawodową.
"Program #Youth Empowered to jeden z elementów zaangażowania systemu Coca-Cola w sprawy młodych. Już od września rusza duża platforma dla młodych ludzi, gdzie w jednym miejscu znajdą wszystko, co potrzebne do poruszania się na rynku pracy i podejmowania zawodowych wyborów" - podsumowano w materiale.
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 100 osób.