Producent słodyczy takich marek jak Goplana, Solidarność, Grześki i Familijne zarobił w pierwszym półroczu o 10 mln złotych mniej niż rok wcześniej. Słabo wypadł również drugi kwartał tego roku, kiedy Colian zanotował podobny spadek wyniku netto. Słabsze dane spółka tłumaczy wzrostem cen surowców oraz opakowań. Reakcją na środowy raport jest spadek cen akcji firmy.
W pierwszej połowie tego roku Colian Holding odnotował 18,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 28,93 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły w tym okresie 444,51 mln zł, w stosunku do 433,44 mln zł poprzednio.
Słabszy w ujęciu rocznym był również drugi kwartał. Colian odnotował 4,2 mln zł zysku netto, w stosunku do 13,1 mln zł wcześniej.
W raporcie producenta "Grześków" czytamy, że na sytuację finansową grupy kapitałowej decydujący wpływ miał wzrost cen części surowców i opakowań, wzrost kosztów sprzedaży oraz koszty przejęcia spółki brytyjskiej. "Brak realizacji planów przychodowych, głównie w dywizji słodkiej, przy wyższych inwestycjach w rynek, spowodowało że grupa osiągnęła niższe wskaźniki zyskowności" - czytamy w raporcie.
Pod koniec kwietnia Colian informował o nabyciu 100 procent udziałów w firmie Elizabeth Shaw Limited z Wielkiej Brytanii za 2,25 mln funtów.
Zarząd spółki podkreśla, że "w celu poprawy efektywności dokonuje okresowo przeglądu poszczególnych obszarów funkcjonowania spółek i w razie niewystarczającej efektywności podejmuje działania optymalizacyjne".
Notowania akcji spółki Colian w środę src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1472626800&de=1472657400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=COL&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Inwestorzy negatywnie zareagowali na środową publikację raportu półrocznego spółki. Na półmetku sesji akcje spółki tracił ponad 3,5 procent.
Grupa kapitałowa Colian S.A. osiągnęła pozycję jednego z największych producentów na polskim rynku słodyczy, dzięki akwizycjom i rozbudowie portfolio marek. Zdobyła również silną pozycję na rynku przypraw oraz napojów. Spółka jest notowana na GPW od 1995 roku.