Geopolis jest jednym z większych dostawców oprogramowania informatycznego dla jednostek sektora administracji publicznej. Z jej usług korzystają miasta, powiaty i wojewódzkie centra. Od teraz firma należy do krakowskiej grupy Comarch, która na przejęcie wydała 8 mln zł.
Comarch ma już w swoich rękach 100 proc. udziałów polskiej spółki Geopolis, która specjalizuje się w informatyzacji jednostek sektora administracji publicznej. W ramach umowy Comarch nabył całość praw autorskich do oprogramowania ERGO. Całkowita wartość transakcji wyniosła dokładnie 8,05 mln zł.
Geopolis sp. z o.o. zajmuje się wspieraniem informatyzacji w jednostkach administracji publicznej. Tworzy i wdraża zintegrowane rejestry i ewidencje o charakterze przestrzennym, systemy zarządzania państwowymi zasobami geodezyjnymi i kartograficznymi. Głównym rozwiązaniem oferowanym przez Geopolis jest platforma ERGO.
Wśród ponad 200 klientów Geopolis są m.in. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego wraz z samorządami województwa kujawsko-pomorskiego, Starostwa Powiatowe w Bielsku-Białej, Łukowie, Kłodzku i inni.
- W naszej ocenie informatyzacja administracji publicznej to obszar, który będzie się rozwijał bardzo dynamicznie, zwłaszcza w najbliższym czasie. My przygotowujemy się już do tego od wielu lat i budujemy na bazie naszej infrastruktury odpowiednie systemy, które wspomagają administrację w realizacji projektów cyfryzacji - komentuje prof. Janusz Filipiak, założyciel i prezes zarządu spółki Comarch. Jak podkreśla prezes, kadra i unikatowy produkt Geopolis pozwoli rozbudować ofertę Comarchu i zdobyć nowe kontrakty.
Geopolis nie jest pierwszą przejętą spółką w ostatnim czasie. Wcześniej do grupy Comarch dołączył niemiecki producent oprogramowania SoftM AG, szwajcarski dostawca systemów ERP A-MEA Informatik AG oraz amerykański operator systemów lojalnościowych Thanks Again.
Comarch to Krakowska firma informatyczna założona w 1993 roku. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki. Klientami Comarchu są m.in.: BP, Carrefour, Heineken, Pepsi, T-Mobile, Alior Bank, AXA czy BZ WBK. Firma zatrudnia ponad 5400 ekspertów, w 84 biurach w 28 krajach od Malezji przez Europę aż po Chile.