"W tym roku mamy też plan, by rozwijać się szybciej niż rynek, podobnie jak miało to miejsce w roku 2017 r. Realizujemy plan inwestycyjny, o wartości ponad 3 mln zł, dzięki któremu zwiększyliśmy powierzchnię magazynową, udało nam się zdigitalizować operacje logistyczne co pozwoliło na skrócenie czasu dostaw do naszych wybranych partnerów o 3 godziny" - powiedział Wójcik ISBnews w kuluarach konferencji prasowej.
W ub.r. wzrost sprzedaży opon w Polsce szacowany jest na 7,1%, podczas gdy w Europie nastąpił spadek o 0,6%. Najszybciej w Europie rozwijał się segment opon Ultra High Performance (UHP) - przeznaczonych do aut o wysokich osiągach - sprzedano ich o 4,2% więcej niż w ubiegłym roku. Segment opon UHP w naszym kraju odnotował 13-proc. wzrost i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. Z kolei rynek opon ciężarowych utrzymuje się na stabilnym poziomie odnotowując niewielkie wahania. W skali europejskiej minimalny wzrost o 0,2%, Polska nie odbiega znacząco od tego trendu, dodano.
"Continental Opony Polska planuje również dalszy rozwój globalnej sieci serwisów samochodowych BestDrive specjalizującej się w usługach serwisowych i wulkanizacyjnych, która obecnie zrzesza 43 serwisy na terenie całej Polski. W tym roku ich liczba zwiększy sie maksymalnie o 5 nowych lokalizacji, bo koncentrujemy się na jakości i stawiamy na stabilny rozwój" - dodał Wójcik.
W planach dotyczących BestDrive jest m.in. zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających obsługę flot, dodano.
"Continental w Polsce wprowadzi również do oferty w 2018 roku opony do maszyn rolniczych. Wszystkie opony będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro" - czytamy w komunikacie.
Continental Opony Polska to oddział koncernu Continental, producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji. W Polsce zatrudnia 120 osób, zwiększając zatrudnienie w ciągu ostatnich pięciu lat o 50 pracowników. Wartość sprzedaży Continental w 2017 roku wyniosła 44 mld euro. Continental zatrudnia ponad 233 000 pracowników w 56 krajach.