Creamfinance Poland, spółka udzielająca pożyczek przez Internet, planuje emisję obligacji o wartości co najmniej kilku milionów złotych. Celem emisji jest wzrost liczby klientów i wartości udzielonych pożyczek do 104 mln zł oraz wartości portfela do 45 mln zł do końca tego roku. W przyszłym roku grupa zamierza rozpocząć działalności w Kazachstanie oraz Argentynie lub Brazylii, poinformował ISBnews dyrektor generalny Creamfinance Poland Adam Dąbrowski.
"Jutro ogłosimy nasze plany emisyjne. Chcemy pozyskać z rynku co najmniej kilka milionów złotych, które przeznaczymy na zwiększenie akcji kredytowej i wzrost wartości portfela. Obligacje chcemy wprowadzić na rynek Catalyst" - powiedział Dąbrowski w rozmowie z ISBnews.
Od stycznia do końca sierpnia Creamfinance, w ramach trzech działających marek: LendOn.pl, Retino.pl i ekstraportfel.pl, udzielił pożyczek gotówkowych i ratalnych na kwotę 64 mln zł.
"Udzielamy pożyczek na kwotę blisko 10 mln zł miesięcznie, mamy ok. 250 tys. użytkowników. Nasz model dystrybucji jest stricte internetowy. Planujemy wzrost wartości portfela do 45 mln zł na koniec tego roku. Aby taki poziom osiągnąć wartość udzielonych pożyczek powinna sięgnąć 104 mln zł w całym roku"- powiedział Dąbrowski.
Ubiegły rok Creamfinance zakończył z wartością portfela na poziomie 19 mln zł.
"Nasza prognoza, która oparta jest na wynikach za okres styczeń-sierpień zakłada osiągnięcie zysku netto wysokości 5,9 mln zł w całym 2015 r. Ubiegły rok zakończyliśmy stratą. Było to wynikiem dynamicznego rozwoju, przede wszystkim nakładów na marketing, rozwój technologii i zaplecza operacyjnego" - powiedział Dąbrowski.
Przychody spółki w okresie styczeń - sierpień br. wyniosły ponad 5 mln euro.
Dyrektor podkreślił, że potencjał rynku pozabankowych pożyczek consumer-finance w Polsce jest ogromny. Obecnie jego wartość szacowana jest 6 mld zł, w tym zaledwie 2 mld zł to pożyczki udzielane on-line. Spodziewany wzrost rynku to 200-250% rocznie w ciągu najbliższych 3-5 lat.
Grupa Creamfinance oprócz Polski, która jest największym rynkiem dla grupy, obecna jest w 6 innych krajach - w Czechach, Gruzji, Hiszpanii, Nowej Zelandii, na Słowacji i na Łotwie w planach jest rozszerzenie obecności na kolejne kraje.
"Analizujemy kolejne rynki pod kątem ich potencjału rozwoju pozabankowego consumer finance i skłonności do wykorzystywania e-commerce, a także otoczenia prawnego i regulacji rynku finansowego. Analizujemy czynniki mikroekonomiczne, liczbę potencjalnych klientów. W pierwszej połowie przyszłego roku chcemy wejść do Kazachstanu, a w II połowie do Argentyny lub Brazylii" - podsumował Dąbrowski.