Producent alkoholi Stock Spirits Group (SSG) zaangażowała Credit Suisse w celu doradztwa przy podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem Grupy, poinformowała spółka w komunikacie. Credit Suisse będzie doradzać Grupie w przeanalizowaniu wszystkich możliwych kierunków rozwoju, które mogą zakładać również IPO.
_ Stock Spirits Group zaangażowała Credit Suisse w celu doradztwa przy podejmowaniu strategicznych decyzji, związanych z rozwojem Grupy. Przez ostatnie trzy lata SSG, kontrolowana przez fundusz Oaktree Capital, osiągnęła pozycję czołowego producenta markowych alkoholi w Europie Środkowej, budując swoją pozycję głównie na drodze wzrostu organicznego _ - czytamy w komunikacie.
SSG zaznacza, w materiale przesłanym agencji ISB, że _ na obecnym etapie chce rozważyć wszystkie możliwości dalszego rozwoju strategicznego Grupy i stąd wybrała Credit Swiss na doradcę _.
_ Nie zostały podjęte żadne decyzje. Credit Suisse będzie doradzać Grupie w przeanalizowaniu wszystkich możliwych kierunków rozwoju, które mogą zakładać również IPO _ - czytamy w materiale przesłanym ISB.
Stock Spirits Group jest producentem alkoholi i likierów w Europie Środkowej. SSG prowadzi działalność w Polsce, Czechach, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie, we Włoszech, na Słowacji i w Słowenii, a także eksportuje swoje produkty do około 50 krajów na całym świecie.
Według danych Stock Polska, cytowanych niedawno przez _ Parkiet _, w sierpniu 2010 r. Stock Polska miał 37% udziału - pod względem wielkości sprzedaży - w polskim rynku wódki (wobec 30% rok wcześniej), CEDC miało 23% udziału (wobec odpowiednio 27%), zaś Belvedere - 17% (wobec 18%).
Wśród najważniejszych marek produkowanych według tradycyjnych receptur wymienić można Stock 84, Fernet Stock, Limonce oraz młodsze marki takie jak Stock Prestige, czy wódki Orzeł i Czysta de Luxe.
Grupa powstała w 2007 roku w wyniku połączenia spółek Stock i Polmos Lublin z inicjatywy amerykańskiego funduszu Oaktree Capital Management. W 2009 roku Grupa osiągnęła wzrost przychodów o 17% do poziomu 262 mln euro (wobec 224 mln euro w 2008 r.) oraz odnotowała wzrost EBITDA o 46% do 62,9 mln euro (43,2 mln w 2008 r.) i wzrost marży EBITDA z 19,3% do 24%.