Credit Suisse w ramach nowej strategii działalności w Polsce zainwestuje w rozwój w segmencie private bankingu. W ramach tej działalności bank chce w Polsce i regionie zarządzac aktywami rzędu 10 - 15 mld franków do 2012 roku.
- _ Rozpoczęcie działalności oddziału bankowości prywatnej potwierdza nasze długofalowe zaangażowanie w Polsce, która jest kluczowym rynkiem w europejskiej strategii Credit Suisse. Polska gospodarka wyszła obronną ręką z kryzysu gospodarczego i oferuje duże możliwości dla kreowania bogactwa _ - mówi Andreas John, dyrektor zarządzający Private Banking na Rosję, Europę Wschodnią, Grecję i Azję Centralną w Credit Suisse.
Władysław Bartoszewski, dyrektor generalny oddziału Private Banking Credit Suisse w Polsce, dodaje, że bank chce stać się instytucją dla bardzo zamożnych klientów w Polsce.
- _ Naszych klientów będziemy pozyskiwac wśród około 25 tys. Polaków posiadających aktywa od 1,5 mln euro w górę. Są to głównie polscy przedsiębiorcy. Oni coraz bardziej wymagający i oczekują dostępu do światowej klasy usług i rozwiązań finansowych _ - dodaje Władysław Bartoszewski.
Cechami wyróżniającymi usługi Private Banking proponowane przez Credit Suisse od innych tego rodzaju usług oferowanych na polskim rynku jest długofalowe podejście do majątku klienta i budowania jego wartości niezależnie od cykli koniunktury, jak również szczegółowy proces doradczy.
Private Banking Credit Suisse ściśle współpracuje z działem bankowości inwestycyjnej. Dzięki temu klienci bankowości prywatnej mają dostęp do oferty rynku transakcji fuzji i przejęć oraz akcji i obligacji.
- _ Nie planujemy rozpieszczac klientów usługami consierge. Chcemy za to, aby wiedzieli, że we współpracy z nami ich majątek będzie pomnażany. Szacujemy, że w Polsce rynek private bankingu może miec wartośc nawet 100 mld franków szwajcarskich (ok. 270 mld zł) _- dodaje szef polskiego oddziału Credit Suisse.