Agora na początku przyszłego roku przedstawi strategię rozwoju na najbliższe lata - powiedział nowy prezes spółki Marek Sowa.
"Na naszym następnym spotkaniu, na początku przyszłego roku, będziemy mogli przedstawić strategię na najbliższych kilka lat" - poinformował prezes.
Dodał, że przyspieszone zostaną działania grupy w obszarze internetu, zasobów audiowizualnych i cyfryzacji mediów, ale nowa strategia "będzie to ewolucja, a nie rewolucja".
"Zakładamy zarówno wzrost organiczny, jak i akwizycje czy też alianse strategiczne" - powiedział Sowa.
Na pytanie, czy może dojść do aliansu np. z Polsatem, odpowiedział, że teoretycznie widzi "taką samą możliwość z Polsatem, jak i z TVN-em".
_ Nowy prezes podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi międzynarodowej ekspansji Agory. _"Myślimy o rozwoju na innych rynkach. Nie ma powodu, aby nie wykorzystać potencjału i doświadczenia Agory na ościennych rynkach" - powiedział.
W połowie maja Agora zarejestrowała spółkę Agora Ukraina z siedzibą w Kijowie, która ma zbadać możliwości inwestycyjne w tym regionie.
Sowa zapowiedział, że Agora nie boi się konkurencji dla "Gazety Wyborczej" ze strony nowego dziennika Polskapresse, który ma ruszyć jesienią tego roku.
"Jesteśmy na to przygotowani. Nasz zespół już się sprawdził w walce z konkurencją" - powiedział.
Wanda Rapaczyńska, dotychczasowa prezes Agory, powiedziała, że baza kosztowa gazety może jednak podskoczyć, gdy Polskapresse ruszy z nowym tytułem.
Zarząd Agory, zgodnie z zapowiedziami, wybrał w czwartek Marka Sowę na prezesa zarządu. Przedtem Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Agory zdecydowało o powołaniu Marka Sowy na członka zarządu.