"Wracamy do Irlandii. Jest szansa na pierwszy dom w tym roku. Z kolei w Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku mieliśmy podwojenie kontraktacji do ponad 100 domów. Bardzo liczymy na wzrost na tych rynkach, widzimy duże zainteresowanie" - powiedział Jurak podczas spotkania prasowego.
Poza tym Danwood zamierza rozwijać się na swoim największym i najważniejszym rynku - niemieckim, dodał.
"Zależy nam też na polskim rynku. Spokojnie zwiększamy skalę w Polsce, ale nie forsujemy tego" - wskazał prezes, dodając, że cel sprzedaży na ten rok w Polsce to ok. 100 domów. Wskazał też, że na wszystkich swoich rynkach spółka oferuje produkty w jednakowej jakości.
Poza dywersyfikacją geograficzną spółka przewiduje produktową, m.in. wprowadzenie do oferty domów dla zasobniejszych klientów.
"Obecnie mamy dwa programy domów - dla klientów o niższym budżecie ['Family'] i średnim ['Today']. W tym roku przygotowujemy nowy program domów - 'Vision', dla klientów z wyższymi budżetami. W tym roku chcemy rozpocząć sprzedaż 'Vision'" - wyjaśnił prezes.
Ponadto Danwood chce rozwijać propozycje w obszarze wykończeń wnętrz swoich domów.
"Będziemy mocniej promować wartość dodaną. To będzie element, który odróżnia nas od konkurencji, która nie robi prac wykończeniowych" - podkreślił prezes.
Danwood jest liderem na rynku niemieckim pod względem liczby sprzedanych domów prefabrykowanych wykończonych "pod klucz", z udziałem na poziomie 10-11% oraz trzecim co do wielkości graczem na tym rynku w segmencie domów prefabrykowanych ogółem (z udziałem rynkowym na poziomie 4-5%). Na rynku niemieckim generowanych jest ok. 90% przychodów grupy. Poza rynkiem niemieckim grupa jest także obecna w Austrii i Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce, gdzie jest jednym z największych producentów domów prefabrykowanych.
Grupa Danwood jest dostawcą prefabrykowanych domów o konstrukcji drewnianej w standardzie "pod klucz" (gotowych do zamieszkania), które sprzedaje pod własną marką Danwood na rynku europejskim. W okresie ponad 20 lat swojej działalności grupa przekazała klientom ponad 8,3 tys. domów.