11 bit studios podtrzymuje plany przejścia na główny parkiet GPW z NewConnect jesienią. Prospekt z tym związany ma trafić do Komisji Nadzoru Finansowego na początku trzeciego kwartału, podała spółka. Premiera gry "Industrial" zaplanowana jest na 2016 r.
"Spółka podtrzymuje plany przejścia na główny parkiet GPW. Prowadzi, przy wsparciu doradców (DM BOŚ, Deloitte Polska i Kancelaria Prof. Marek Wierzbowski i Partnerzy), zaawansowane prace nad prospektem emisyjnym, który powinien trafić do KNF na początku trzeciego kwartału. Przeprowadzce nie będzie towarzyszyła emisja nowych akcji" - czytamy w komunikacie.
W tym roku spółka będzie kontynuowała prace nad grą o roboczym tytule "Industrial".
- W naszej ocenie, potencjał sprzedażowy "Industriala" będzie większy niż gry "This War of Mine" (TWoM) z uwagi na to, że będzie reprezentował bardziej popularny gatunek oraz, że wokół niego będzie mogła powstać cała seria gier. Potencjał "TWoM" w tym zakresie został już wyczerpany - powiedział prezes 11 bit Studios Grzegorz Miechowski, cytowany w komunikacie.
Intencją spółki jest, żeby "Industrial", podobnie jak "TWoM", spełnił bardzo wysokie oczekiwania graczy, co wiąże się z koniecznością zaangażowania znacznych zasobów, w tym przede wszystkim ludzkich, które są ograniczone. "Mając komfortową sytuację finansową, nie zamierzamy wypuszczać na rynek tytułu, który byłby niedopracowany, co miałoby negatywne przełożenie na jego sprzedaż" - stwierdził prezes spółki.
Dlatego "Industrial", jak wynika ze zaktualizowanego harmonogramu produkcyjnego, będzie gotowy nieco później niż zakładano, czyli w 2016 r.
11 bit studios zamierza również dalej rozwijać platformę Games Republic, na której dostępnych jest już ponad 700 gier. Katalog będzie rozbudowywany, co powinno przełożyć się na wyraźny wzrost przychodów platformy w porównaniu z 2014 r., gdy wyniosły 80 tys. euro.
Część wydawnicza 11 bit studios, czyli 11 bit launchpad, po wydaniu gry "Spacecom", przygotowuje się do realizacji dwóch kolejnych projektów. Ich premiery będą możliwe jeszcze w tym roku, podano również.
11 bit studios zwiększył w 2014 r. jednostkowe przychody o blisko 210 proc. rocznie do 17,68 mln zł. Zysk netto wzrósł przeszło dziewięciokrotnie - do 9,24 mln zł.
Kwartalne wyniki finansowe 11 Bit Studios src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1433763733&de=1434381000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=BDX&colors%5B0%5D=%231f5bac&st=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>
"Skokowa poprawa wyników, których potwierdzeniem jest również doskonała sytuacja gotówkowa 11 bit studios (w I kwartale br. zasoby pieniężne spółki sięgały już ok. 15 mln zł) to konsekwencja sukcesu rynkowego 'TWoM', która w wersji na komputery PC zadebiutowała w połowie listopada ub.r. Tytuł cały czas cieszy się dużym zainteresowaniem graczy czego potwierdzeniem są wyniki finansowe spółki za I kwartał i spodziewane solidne wyniki za bieżący kwartał. W lipcu br. 11 bit studios planuje wydanie 'TWoM' w wersji na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS i Android" - podsumowano w komunikacie.
Notowania tygodniowe akcji 11 Bit Studios src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1433762724&de=1434381000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=11B&colors%5B0%5D=%231f5bac&st=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>
11bit Studios to notowany na NewConnect producent gier na platformy stacjonarne i mobilne.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1433762724&de=1434381000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=11B&colors%5B0%5D=%231f5bac&st=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>