Amerykańska agencja ratingowa podtrzymała rating wiarygodności właściciela sieci Play. Aktualizacji oceny dokonała w związku ze zbliżającym się debiutem. Pozytywnie ocenia m.in. działania zmierzające w kierunku zwiększenia przejrzystości struktury kapitałowej spółki.
Za dwa tygodnie 27 lipca do obrotu giełdowego mają wejść akcje spółki Play Communications, a więc drugiego największego operatora sieci komórkowej w Polsce - Play. W związku z tym aktualizację oceny spółki dokonała jedna z trzech największych na świecie agencji ratingowych. Według Fitch planowany debiut będzie co najmniej neutralny dla Play.
W komunikacie czytamy, że nie będzie miał bezpośredniego wpływu na ratingi grupy, ponieważ jej struktura kapitałowa nie ulega zmianie. "Jednakże wyraźne deklaracje dotyczące polityki dywidendowej i celu w zakresie lewarowania zwiększają transparentność struktury kapitałowej spółki" - wskazuje Fitch.
Długoterminowy rating Play to "BB-" (13 ocena na 20 licząc od najlepszej) z perspektywą stabilną. Z kolei długoterminowy rating krajowy to "BBB-" (10/20) z perspektywą stabilną.
Przywołana przez Fitch kwestia dywidendy jest jedną z głównych zachęt jakimi Play chce do siebie przyciągnąć inwestorów. Zarząd spółki zapowiedział, że będzie chciał dzielić się zyskami z posiadaczami akcji. Wielkość planowanej dywidendy za 2017 rok to 650 mln zł.
Następnie, począwszy od roku obrotowego zakończonego w 2018 roku, za który dywidenda zostanie wypłacona w 2019 roku, Play planuje docelowy roczny wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 65-75 proc. kwoty rocznych skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitału własnego po uwzględnieniu płatności z tytułu leasingu.
Pierwotna oferta publiczna, obejmująca do 121 mln 572 tys. 621 istniejących akcji zwykłych na okaziciela Play Communications (właściciela 100 proc. udziałów P4, operatora sieci Play) rozpoczęła się 3 lipca. Cena maksymalna akcji, które mogą kupić inwestorzy została ustalona na 44 zł, zaś dla uprawnionych pracowników - 37,4 zł.
Jeżeli inwestorzy dopiszą, wartość giełdowej oferty spółki przekroczy 5,3 mld zł. Tak dużego debiutu nie widzieliśmy na warszawskiej giełdzie od czasów wielkich ofert spółek Skarbu Państwa jak PZU czy Tauron w 2010 roku.
Play Communications (dawniej Play Holdings 2 S.a.r.l.) to drugi operator sieci komórkowej w Polsce pod względem zarejestrowanej liczby klientów, która na dzień 31 marca wynosiła 14,3 mln. Stanowi to 27,6 proc. udziału w rynku.