Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Debiut Wirtualnej Polski na giełdzie. Trwają zapisy na akcje

0
Podziel się:

Debiut grupy na giełdzie planowany jest na 8 maja.

Na zdjęciu od lewej: prezes Jacek Świderski, <br>Elżbieta Bujniewicz-Belka (VP CFO), Michał Brański (VP Strategia Produktu),<br>Krzysztof Sierota (VP IT)
Na zdjęciu od lewej: prezes Jacek Świderski, <br>Elżbieta Bujniewicz-Belka (VP CFO), Michał Brański (VP Strategia Produktu),<br>Krzysztof Sierota (VP IT) (Wirtualna Polska)

Jeszcze tylko w środę (22 kwietnia) drobni inwestorzy mogą składać w biurach maklerskich zapisy na akcje w ofercie publicznej Wirtualnej Polski. Cenę emisyjną poznają najpóźniej w piątek (24 kwietnia).

Cena maksymalna, po której inwestorzy indywidualni mogą zapisywać się na akcje Wirtualnej Polski, została ustalona na poziomie 37 złotych za sztukę. Oznacza to, że inwestor składając zapis powinien mieć na rachunku maklerskim środki w wysokości co najmniej wielokrotności tej kwoty w zależności od liczby akcji, które chce kupić, powiększone o prowizję dla biura maklerskiego.

Zgodnie z prospektem emisyjnym spółki cena emisyjna akcji, po której ostatecznie inwestorzy je kupią, zostanie podana do publicznej wiadomości najpóźniej w piątek 24 kwietnia. Będzie ona niższa bądź równa cenie maksymalnej. Jeżeli okaże się ona niższa, różnica zostanie rozliczona na rachunkach maklerskich inwestorów.

Akcje przydzielone zostaną nie później niż 4 maja. Oczekiwany termin debiutu giełdowego to 8 maja.

Prospekt przewiduje, że do inwestorów indywidualnych trafi około 15 procent sprzedawanych akcji, czyli 2.223.199 sztuk. Drobni inwestorzy mogą zapisywać się wyłącznie na akcje nowej emisji serii E, czyli dostaną na początku prawa do akcji.

Przy cenie maksymalnej łączna wartość oferty wyniesie około 316 milionów złotych. Akcje nowej emisji serii E mają dać spółce nie więcej niż 100 mln zł przychodu, co oznacza, że jeśli ta kwota zostanie przekroczona wielkość nowej emisji zostanie odpowiednio zredukowana.

Wpływy z emisji nowych akcji serii E (około 80-100 mln zł) Wirtualna Polska Holding zamierza przeznaczyć na finansowanie nowych przejęć na rynku oraz na spłatę zadłużenia wobec mBanku i ING, co pozwoli na zredukowanie wskaźnika długu netto (zobowiązania pomniejszone o środki pieniężne i ekwiwalenty gotówki) do EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) poniżej 2,0.

W 2014 roku przychody Grupy ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosły 216,4 mln zł, z czego 201,8 mln zł, tj. 93,3 procent, pochodziło ze sprzedaży produktów reklamowych. Skorygowana EBITDA (zysk przed opodatkowaniem nie uwzględniający kosztów amortyzacji) grupy pro forma wyniosła 84,1 mln zł, a skorygowany zysk przed opodatkowaniem miał wartość 38,4 mln zł.

Wirtualna Polska jest właścicielem Money.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)