Branża hotelarska w Polsce może liczyć na dalszy wzrost i rozwój, wynika z raportu Hotel Sales & Marketing Trends 2016, przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy firmy doradczej Deloitte.
"Szacuje się, że w 2016 roku obcokrajowcy znacznie przekroczą próg 20% wszystkich gości hoteli. Trend taki rysuje się z powodu zawirowań geopolitycznych i innych nieoczekiwanych zmian, które obniżyły bezpieczeństwo turystów w lokalizacjach dotąd bezpiecznych" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.
Duże zainteresowanie Polską występuje również w zakresie turystyki medycznej, która stała się skutecznym pomysłem na wyróżnik biznesowy wielu obiektów w Polsce. Dzięki rozwojowi usług związanych z szeroko pojętą ochroną zdrowia, i ich promocją zagranicą, do Polski przyjeżdża nawet 350 tys. osób (głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji)
, które korzystają z zabiegów czy leczenia właśnie w naszym kraju, podano także.
W "Hotel Sales & Marketing Trends 2016" opublikowano także prognozy związane ze zmianą postaw w trakcie procesu rezerwacji w hotelach.
"Według danych Profitroom, użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych. Celem tych działań jest zweryfikowanie swoich informacji o marce, którą są zainteresowani i podjęcie decyzji zakupowej m.in. na podstawie recenzji innych osób" - czytamy w komunikacie.
"Hotel Sales & Marketing Trends 2016" to czwarta edycja raportu. Profitroom jest polską firmą, działającą w branży hotelarskiej, która specjalizuje się w dostarczaniu systemów rezerwacji, projektowaniu stron internetowych oraz świadczeniu usług marketingowych dla hoteli.