"Wskaźnik penetracji pokazujący relację liczby klubowiczów do liczby ludności danego kraju pokazuje, że na pierwszych miejscach w Europie znajdują się kraje skandynawskie (ponad 19%) oraz Holandia (17%) Z kolei najniższy dotyczy Rosji i Turcji (odpowiednio 2% i 2,4%). W Polsce wskaźnik penetracji oscyluje na poziomie 7,7%, co plasuje nas bardzo blisko średniej dla całej Europy (7,6%)" - czytamy w komunikacie.
Badanie wykazało, że karty upoważniające do korzystania z obiektów sportowo-rekreacyjnych przekazywane przez pracodawców w ramach pozapłacowych świadczeń motywacyjnych ma ponad 1 mln Polaków.
Według Polskiego Związku Pracodawców Fitness, stosunek karnetów sprzedawanych bezpośrednio przez kluby fitness do tych sprzedawanych przez operatorów kart wynosi dwa do jednego.
"Prognozy wskazują, że zwyżkowy trend w branży fitness się utrzyma i w ciągu pięciu lat z oferty klubów będzie już korzystać 4 mln Polaków" - podano także.