Dom Maklerski DF Capital, oferujący akcje chińskiego producenta podeszew Fenghua w trwającej właśnie ofercie publicznej, wycenił je na 15,50 euro.
Wycena metodą DCF dała wycenę na poziomie 15 euro, a metodą porównawczą na 20 euro. Przedział cenowy akcji Fenghua został ustalony na 10-12 euro.
Strategia rozwoju Fenghua zakłada zwiększenie mocy wytwórczych z aktualnych 48 mln do 80 mln par podeszew na koniec roku 2016. Przewidywanemu wzrostowi skali działalności spółki dodatkowo ma towarzyszyć poprawa rentowności, wynikająca z zastąpienia nowymi mocami wytwórczymi części produkcji outsourcingowanej.
DF Capital prognozuje, że w 2014 roku Fenghua osiągnie 101,1 mln euro przychodów, 29,1 mln euro zysku operacyjnego oraz 20,8 mln euro zysku netto. W przyszłym roku przychody chińskiej spółki mają wzrosnąć do 112,5 mln euro, zysk operacyjny do 32,1 mln euro, a zysk netto do 24 mln euro.
W 2013 roku Fenghua miała 90,1 mln euro przychodów i 18,8 mln euro zysku netto.
Publiczna oferta Fenghua obejmująca 1.200.000 nowych akcji rozpoczęła się 17 października, zapisy kończą się 23 października. Cena emisyjna zostanie ustalona 24 października. Debiut spółki na giełdach w Warszawie i we Frankfurcie planowany jest na 6 listopada.
Globalnymi koordynatorami oferty i współprowadzącymi księgę popytu są Acon Actienbank AG i Dom Maklerski DF Capital.
Fenghua została założona w 2004 r., a jej zakład produkcyjny znajduje się w mieście Jinjiang. Spółka zatrudnia ok. 1,8 tys. osób. Spółka jest producentem podeszew do obuwia sportowego m.in. dla takich marek, jak Kappa, Fila, Admiral, Power czy Brooks.