Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

DM Vestor: Zysk sektora bankowego spadnie o 15% r/r w 2016 r.

0
Podziel się:
DM Vestor: Zysk sektora bankowego spadnie o 15% r/r w 2016 r.

Po oczekiwanym 6-proc. spadku skorygowanych zysków sektora bankowego w ub. roku, analitycy Domu Maklerskiego Vestor spodziewają się spadku zysków banków w 2016 roku o 15%, zaś w kolejnym roku - wzrostu wyników o 12%, wynika z raportu datowanego na 11 stycznia.

"Po 31% spadku indeksu WIG Banki od maja 2015 r. uważamy, że negatywne informacje dla sektora zostały odzwierciedlone w cenach akcji. Mimo to, nie widzimy istotnego potencjału do poprawy w 2016P. Po oczekiwanym 6% r/r spadku skorygowanych zysków w 2015P oczekujemy 15% spadku r/r w 2016P oraz 12% r/r wzrostu w 2017P"- czytamy w raporcie.

Według analityków DM Vestor, obecna wycena sektora (14.1x 2016E P/E i 1.1x P/BV) nie jest "specjalnie atrakcyjna", dlatego też obecnie jest jeszcze za wcześnie na istotne odbicie kursów akcji banków.

Do ryzyk ciążących nad sektorem należą: obniżenie stóp procentowych (w prognozach broker zakłada płaskie stopy), przewalutowanie kredytów frankowych oraz istotny spadek dynamiki akcji kredytowej ze względu na podatek bankowy.

"Szanse dla sektora dostrzegamy w wyższej od zakładanej części kosztów podatku bankowego przeniesionej na klientów (zakładamy 20-30% w 2016P) oraz sprzyjającym otoczeniu makroekonomicznym" - czytamy dalej.

Dopóki nie poprawią się perspektywy wyników lub nastawienie do sektora, analitycy DM Vestor preferują Alior Bank (rekomendacja podwyższona do "kupuj" z "akumuluj"), który pomimo niesprzyjających warunków będzie w stanie wykazać wzrost w 2016 roku oraz Pekao i Handlowy, czyli banki z silną pozycją kapitałową i powtarzalną wysoką dywidendą (podtrzymanie rekomendacji "akumuluj"). Analitycy obniżyli rekomendację dla Banku Millennium (do "neutralnie" z "kupuj"), PKO BP i ING BSK (do "neutralnie" z "akumuluj"), oraz podtrzymali rekomendacje "neutralnie" dla BZ WBK, mBanku i Getin Noble Banku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)