Największy udział w internetowym rynku pod względem liczby użytkowników (uwzględniając łącznie użytkowników internetu stacjonarnego jak i mobilnego) miał w 2015 roku Orange. W sumie z jego usług korzystało około 30 proc. abonentów - informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Według UKE wartość rynku dostępu do internetu wyniosła 5,07 mld zł. Największe przychody generowane były przez dostęp mobilny.
Nasycenie usługami dostępu do internetu w przeliczeniu na gospodarstwa domowe wyniosło w 2015 roku 102 proc. Wskaźnik ten wzrósł o około 11,6 punktu procentowego w porównaniu do 2014 roku.
W Polsce w 2015 roku było blisko 14 mln użytkowników internetu. Podobnie jak w latach ubiegłych więcej osób korzystało z dostępu stacjonarnego (7,1 mln), jednak różnica między technologiami stacjonarnymi i mobilnymi zmniejszyła się.
W 2015 roku z internetu mobilnego korzystało w sumie 6,67 mln użytkowników, czyli o około 0,5 mln mniej niż w przypadku dostępu w stałej lokalizacji. Świadczy to o wzroście dostępności internetu za pośrednictwem łączy stałych, spowodowanym inwestycjami w tę technologię.
W porównaniu z 2014 roku zwiększyła się liczba łączy o przepustowości ponad 10 Mbit/s. W 2014 roku z Internetu o takiej szybkości korzystało około 50 proc. wszystkich użytkowników. W 2015 r. łącza te stanowiły już blisko 61 proc. wszystkich łączy.
Więcej osób korzystało również z superszybkiego dostępu do Internetu. W 2015 r. już prawie 11 proc. użytkowników miało dostęp do sieci o przepustowości ponad 100 Mbit/s. Dla porównania w 2014 r. superszybkie łącza stanowiły zaledwie 5 proc.